دانستنی ها

با انواع کابینت آشپزخانه مدرن آشنا شوید

انواع کابینت مدرن

مهم‌ترین بخش یک منزل برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. در واقع کسی که می‌خواهد از یک سبک دکوراسیون در منزل خود استفاده کند باید آشپزخانه را به عنوان اولویت خود قرار دهد. آشپزخانه بخشی از منزل است که کاربردهای زیادی مثل آشپزی دارد و به دلیل وسایل متنوعی که در آن قرار می‌گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما یکی از بزرگ‌ترین و پراستفاده‌ترین بخش‌های آشپزخانه کابینت است که در هر منزلی خودنمایی می‌کند. بسیاری از افراد مایل اند با نصب کابینت آشپزخانه مدرن، یک سبک بسیار زیبا را در چیدمان آشپزخانه خود به اجرا در آورند.

کابینت‌ها به طور کُلی در دو مدل کلاسیک و مدرن موجود می‌باشند و برای کسانی که این سبک‌ها اهمیت دارند، شناختن انواع کابینت‌ها حائز اهمیت است. در ادامه با انواع کابینت آشپزخانه مدرن آشنا می‌شویم و با یک دسته‌بندی مناسب آنها را توضیح می‌دهیم. لطفاً تا انتهای این مطلب با سازه کالا همراه شوید.

اجاق گاز مبله نمای تخت اخوان

مشاهده کنید: قیمت گاز اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

تفاوت‌های کابنیت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

کابینت در هر دو مدل کلاسیک و مدرن از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. بدنه کابینت و درب کابینت در تمام کابینت‌ها مشترک است و ممکن نیست این دو بخش در یک کابینت وجود نداشته باشد. بدنه‌ها در تمام کابینت‌ها مشترک هستند و معمولاً از جنس گالوانیزه یا چوب ساخته می‌شوند. تنها تفاوت کابینت‌ها روکش بدنه و درب انهاست که باعث می‌شود مدل‌های مختلفی داشته باشند. بنابراین زمانی که شما درب هر کابینتی را باز می‌کنید با یک صحنه یکسان مواجه می‌شوید.

کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند و تنها تفاوت آنها در رنگ و ظاهر است که باعث می‌شود سبک چیدمان به طور کُلی تغییر کند. کابینت‌های مدرن معمولاً طرح‌های مدرن و مینیمال‌تری دارند و از رنگ‌های ساده استفاده می‌کنند. اما کابینت‌های کلاسیک معمولاً از طرح و نقش‌های برجسته و رنگ‌های زرق و برق دار بهره می‌برند. البته مدل‌های مختلف این دو نوع کابینت ممکن است با هم متفاوت باشند اما با توجه به ظاهر این کابینت‌ها می‌توان نوعشان را تشخیص داد.

شایسته ذکر است که کابینت آشپزخانه مدرن از نظر قیمت هیچ تفاوتی با کابینت کلاسیک ندارد و معیارهای دیگری مثل کیفیت، جنس روکش، فروشگاه و … بر قیمت تاثیر می‌گذارند.

انواع کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن انواع مختلفی دارد که نمی‌توان همه آنها را در یک مطلب گنجاند. اما در ادامه سعی می‌کنیم متداول‌ترین انواع کابینت مدرن را معرفی کنیم:

• کابینت مدرن سفید مشکی

در این مدل از کابینت سادگی یا مینیمال بودن در اولویت است و مزیت این کابینت‌ها همین است. به طوری که می‌توان این کابینت‌ها را به راحتی با دکوراسیون منزل هماهنگ کرد و هیچگاه از آنها خسته نشد. ویژگی که کابینت‌های مدرن دارند این است که پس از مدت‌ها نیز زیبایی خود را حفظ می‌کنند و همچنان چشم نواز هستند.
در این مدل از کابینت‌ها ممکن است از رنگ‌های طرح چوب به صورت ترکیبی استفاده شود. به این صورت که ممکن است رنگ درب ترکیبی باشد یا اینکه بخش‌های کوچکی مثل دستگیره یکرنگ و بقیه قسمت‌ها متفاوت باشند.

• کابینت مدرن MDF مات

یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه مدرن آنهایی هستند که با ورق MDF مات تولید می‌شوند و ظاهر بسیار ایده‌آلی دارند. این نوع کابینت‌ها به نسبت ارزان قیمت هستند و به دلیل اینکه از ورق‌های باکیفیت بهره می‌برند مقاومت کافی در برابر رطوبت، آلودگی و نور را دارند؛ پس دوام بالایی دارند.

• کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت سفید مشکی

کابینت آشپزخانه هایگلاس از ورق‌هایی بهره می‌برد که براق‌اند و زمانی که نصب می‌شوند آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. علت این مسئله درخشندگی و پراکندگی نور در آشپزخانه است و هایگلاس به همین قضیه معروف است. برای اینکه بتوانید از کابینت‌های هایگلاس به بهترین نحو استفاده کنید و براقیت آنها را حفظ کنید باید مراقبت و تمیزی بیشتری نسبت به کابینت‌های MDF فراهم کنید.
در صورتی که شرایط نگهداری از کابینت هایگلاس را دارید بهتر است حتماً به خرید آنها فکر کنید؛ چرا که این مدل از کابینت‌ها یکی از بهترین‌ها انتخاب‌ها برای سبک دکوراسیون مدرن هستند و حس لوکس بودن را به شما القا می‌کنند.

• کابینت مدرن چوب طبیعی

چوب طبیعی یکی از مدل‌های خاص برای کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. چوب طراوت و حس زنده بودن را به آشپزخانه می‌بخشد و به علت حکاکی و تراش‌های چوب، سبک آن تا حدودی به کلاسیک نیز نزدیک است. در واقع اگر مایلید کابینت‌هایتان تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن باشند، می‌توانید از این کابینت‌ها استفاده کنید.

• کابینت مدرن فرامید (برجسته)

یکی از مدل‌های تماماً ایرانی کابینت مدرن، کابینت فرامید است که از یک روکش خاص کره‌ای بهره می‌برد. این روکش برجسته بوده و برجستگی‌های روی آن مشابه کابینت چوبی است اما با این تفاوت که قیمت ارزان‌تری دارد و به خاطر مصنوعی بودن، دیرتر آسیب می‌بیند. بنابراین گار مایلید از یک کابینت طرح چوب با سبک و سیاق مدرن استفاده کنید، کابینت فرامید را مد نظر قرار دهید. این کابینت‌ها بسیار متنوع‌اند و در هر مدلی که بخواهید می‌توانید آن را تهیه کنید.

• کابینت اتریش

کابینت اتریش یکی از خاص‌ترین مدل‌های کابینت مدرن است که یک شرکت اتریشی عرضه کننده آن می‌باشد. البته شرکت‌های مختلفی هستند که ورقه‌ها و روکش‌های این کابینت را تولید می‌کنند اما معروف‌ترین آنها شرکت EGGER اتریش است. روکش این کابینت‌ها نیز برجسته است و می‌توان گفت یکی از باکیفیت‌ترین کابینت‌های موجود در بازار است. البته احتمال اینکه بتوانید این مدل از کابینت را در ایران تهیه کنید، کم است چرا که قیمت این کابینت کمی زیاد است و کمتر وارد بازار ایران می‌شود.

• کابینت ملامینه

کابینت ملامینه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه مدرن در ایران است که ارزان بودن آن یکی از دلایل محبوبیت این کابینت است. کابینت به طور کامل در ایران تولید می‌شود و از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است. مقاومت کابینت مدرن ملامینه در مقابل حرارت، رطوبت و خراش بسیار مناسب است و باعث می‌شود دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد.
شایسته ذکر است که رنگ‌های ملامینه براق نیستند و معمولاً برجستگی ندارند. بنابراین می‌توان یک دکوراسیون کاملاً مدرن را از این کابینت انتظار داشت؛ چرا که طراحان از شلوغ کاری اجتناب کرده و در عین سادگی، زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

فر توکار اخوان

مشاهده کنید: خرید فر توکار اخوان در تهران با ارائه ضمانت کالا

نکات مهم در هنگام خرید کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت مدرن را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین سبک دکوراسیون آشپزخانه دانست و می‌توان گفت از این کابینت در هر آشپزخانه‌ای می‌توان استفاده کرد. از آنجایی که وسایل امروزی بیشتر در سبک مدرن ارائه می‌شوند، طراحی آشپزخانه به این سبک بسیار به صرفه‌تر بوده و دردسرهای سبک کلاسیک را ندارد. البته برای اینکه بتوانید از کابینت آشپزخانه مدرن به خوبی استفاده کنید، باید سایر قسمت‌های آشپزخانه و حتی منزل خود را با آن هماهنگ کنید.
برای اینکه سبک مدرن را امروزی‌تر جلوه دهید، بهتر است به جای نصب دستگیره کابینت استیل، از دستگیره‌های مگنتی و مخفی استفاده کنید که ظاهر کابینت را بسیار زیباتر نشان می‌دهد؛ زمانی که هیچ دستگیره‌ای روی کابینت دیده نمی‌شود، حس می‌کنید زیبایی و راحتی را در کنار هم دارید.
نکته مهم دیگری که در هنگام خرید کابینت آشپزخانه مدرن باید مد نظر قرار دهید، مقاومت روکش کابینت است. روکش کابینت مدرن به دلیل اینکه ساده‌تر است، باید ضد خش و ضد رطوبت باشد تا در اثر زمان صدمه نبیند و تا سال‌ها برای شما کار کند.

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه این مطالبی که خدمت شما ارائه شد در مورد کابینت‌های مدرن اطلاعات کافی به دست آورده باشید و از آن بهره ببرید.

سازه کالا با عرضه محصولات باکیفیت شرکت‌های اخوان و داتیس به صورت تضمینی، کیفیت و قیمت ارزان را با هم در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از خدمات پس از فروش سازه کالا از کیفیت کالای خریداری شده اطمینان یابید و با آسودگی کامل از این وسایل استفاده کنید.

پیشنهاد مقاله: چگونه یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟ 

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *