مقالات هود

بررسی علت‌های کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

علت کار نکردن هود لمسی

هود آشپزخانه پیش آید. امروزه کاربران هودهای مدرن با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. در واقع در هودهای مدرن، کلیدهای مکانیکی وجود ندارد و کاربران برای استفاده از آنها باید از کلیدهای لمسی استفاده کنند‌؛

بنابراین وجود خرابی در قسمت صفحه لمسی هود می‌تواند کارکرد هود را به طور کل مختل کند.

فر برقی DF-694

 

مشاهده کنید: خرید هود مخفی داتیس با قیمت مناسب از نمایندگی 

علت کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه چیست؟

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم دلیل‌های زیادی برای کار نکردن صفحه لمسی هود وجود دارد. بیشتر این دلایل به شیوه استفاده از دستگاه برمی‌گردد. همان‌طور که در هودهای قدیمی امکان از کار افتادن کلیدهای مکانیکی وجود داشت در هودهای مدرن و جدید نیز امکان آسیب دیدن و خراب شدن کلیدهای لمسی و صفحه لمسی وجود دارد. در بعضی مواقع برای رفع این مشکلات باید تاچ هود را به طور کلی تعویض کنید. در بعضی مواقع نیز تنها با تعمیر صفحه کلید لمسی هود، مشکل برطرف می‌شود.

 

برای پیدا کردن مشکل اختلال در صفحه نمایش هود باید به عیب‌یابی هود لمسی آشپزخانه بپردازید. علت عملکرد نادرست صفحه نمایش هود ممکن است به دلیل خرابی برد الکتریکی دستگاه باشد. هرچند که ایراد در تاچ هود نیز سبب بروز چنین مشکلی می‌شود. به هر صورت برای عیب‌یابی هود باید همه مواردی که در خرابی صفحه لمسی هود دخیل هستند بررسی شود.

کار نکردن صفحه لمسی هود

خرابی تاچ پد، علت اختلال در عملکرد صفحه لمسی هود

در این قسمت در مورد یکی از علت‌های کار نکردن صفحه لمسی هود بحث می‌کنیم. زمانی از خرابی تاچ پد هود لمسی اطمینان حاصل می‌شود که فقط قسمتی از دکمه‌های لمسی از کار افتاده باشد؛ به عبارت دیگر اگر فقط قسمتی از دکمه‌های تاچ لمسی خراب باشد و قسمت دیگر کار کند این اطمینان حاصل می‌شود که تاچ پد هود خراب شده است. اگر قطعات اصلی این قسمت خراب شود عملکرد کلیه دکمه‌ها با اختلال مواجه می‌شود.

برای اینکه بتوانید صفحه کلید لمسی هود را تعمیر کنید باید آن را باز کرده و به عیب‌یابی و بررسی آن بپردازید. ممکن است بعضی از اتصالات خراب یا جدا شده باشند. بعد از عیب‌یابی می‌توانید به تعمیر یا در صورت نیاز، تعویض اتصالات و قطعات بپردازید.

خراب بودن برد الکترونیکی علت اختلال در عملکرد صفحه لمسی هود

خرابی و ایراد در برد الکترونیکی دستگاه نیز یکی از علت‌های کار نکردن صفحه لمسی هود است‌. اگر برد الکتریکی خراب شود صفحه لمسی هود آشپزخانه به طور کلی از کار افتاده و با اختلال مواجه می‌شود. خرابی در برد الکترونیکی ممکن است به دلیل قطع شدن ارتباطات و اتصالات آن باشد. اگر مشکل قطعی ارتباط با اتصالات باشد مشکل به راحتی حل می‌شود. در این زمان نیاز به تعمیر است و نیاز به تعویض قطعات ندارید. اگر در صورت تعمیر اتصالات، مشکل حل نشد به ناچار باید برد اصلی هود آشپزخانه را تعویض کنید. برای تعویض قطعات توجه داشته باشید که حتماً از قطعات فابریک و باکیفیت استفاده کنید.

برد، نقش مهمی در عملکرد آشپزخانه دارد. چرا که دستورات الکتریکی از کلید لمسی از طریق این قطعه به برد اصلی ارسال می‌شود؛ بنابراین در صورتی که برد اصلی دستگاه خراب شود کلید لمسی کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل باید پانل هود را باز کرده و هود را عیب‌یابی کنید.

خراب شدن دکمه هود

نکات مهم در مورد عملکرد نادرست صفحه لمسی هود

نکات مهمی در مورد کار نکردن صفحه لمسی هود وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم. نکته اول این است که نیم سوز شدن موتور می‌تواند یکی از دلایل کار نکردن و عملکرد نادرست تاچ پد هود لمسی باشد. همچنین در صورت خرابی موتور کلیدهای لمسی صفحه نمایش کارکرد درستی ندارند اما چراغ‌های آن‌ها روشن است. در صورت بروز چنین مشکلاتی بهتر است علاوه بر قسمت‌های دیگر هود بردهای فرمان و برد الکتریکی را بررسی کنید.

نکته بعدی این است که در صورت بروز چنین مشکلاتی در وهله اول باید دستگاه را از برق بکشید. نکته مهم‌تر این است که در صورت وجود اختلال در صفحه نمایش هود، اگر به کار کردن با هود ادامه دهید احتمال بروز آسیب‌های جدیدتر به دستگاه وجود خواهد داشت. نکته آخر این است که در صورت نداشتن اطلاعات، به هیچ عنوان به عیب‌یابی دستگاه نپردازید و از یک متخصص و تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد علت‌های کار نکردن صفحه لمسی هود بحث کردیم. امروزه شرایط تعمیر هودهای مدرن پیچیده‌تر شده و نیاز به مهارت تخصصی‌تر دارد. علت‌های مختلفی در خرابی صفحه لمسی هود دخیل هستند.

به عنوان مثال ایراد و خرابی در تاچ پد و صفحه نمایش هود از جمله این علت‌ها هستند. از این رو در صورتی که با این مشکلات مواجه شدید بهتر است برای رفع مشکل از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *