مقالات اجاق گاز

چگونه آشپزخانه را با اکسسوری‌ ها زیباتر کنیم؟ | نکات مهم در تزئین آشپزخانه

تزئین آشپزخانه با اکسسوری

در مقاله قبل درباره نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم تزئین آشپزخانه توسط اکسسوری ها و انواع آن ها آشنا شویم. 

ساخت اکسسوری کاربردی و تزئینی آشپزخانه یک راه‌حل بسیار ایده‌آل برای تزئین آشپزخانه است. اینکار به نگهداری ظرف‌ها، ابزارها، مواد غذایی خشک و سایر وسایل داخل آشپزخانه و به این محل نظم می‌بخشد. در یک آشپزخانه مدرن نظم و ترتیب وسایل مهم‌ترین جزء آن است که البته بعداً به این اشاره می‌کنیم که مهم‌ترین اکسسوری همین نظم است.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی بر خلاف دکوراسیون مدرن به بهینه‌سازی فضا و استفاده حداکثر از آن توجهی نداشت. اما امروزه به دلیل کوچک بودن منازل و کمبود متراژ آشپزخانه، صاحبان منازل سعی می‌کنند که از حداکثر فضا استفاده کنند.

یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند به استفاده از حداکثری از فضای آشپزخانه کمک کند، استفاده از اکسسوری‌هاست. تزئین آشپزخانه با اکسسوری بسیار راحت است و هم می‌توان از اکسسوری آشپزخانه و هم اکسسوری کابینت برای اینکار استفاده کنید. در ادامه انواع اکسسوری آشپزخانه و نقش آنها در تزئین آشپزخانه را خدمت شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

انواع اکسسوری آشپزخانه

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم اکسسوری‌ها برای نگهداری وسایل آشپزخانه و نظم دادن به آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکسسوری‌های آشپزخانه انواع و سایزهای مختلفی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

انواع اکسسوری آشپزخانه
اجاق گاز شیشه ای G1

مشاهده کنید:  گاز رومیزی اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

• کابینت آشپزخانه

یکی از اساسی‌ترین اکسسوری‌های آشپزخانه کابینت است که نقش مهمی در طراحی دکوراسیون کُل منزل دارد. هرچه تعداد کابینت‌ها بیشتر باشد آشپزخانه نظم بیشتری دارد و بهره‌گیری از آنها را راحت‌تر می‌کند. اما اگر آشپزخانه شما کوچک است، اهمیت کابینت بیشتر می‌شود. کابینت‌ها بسیار کاربردی‌اند و می‌توانند بسته‌بندی و جمع کردن وسایل و مواد غذایی درون آشپزخانه را راحت کنند.

• شلف و قفسه‌های آشپزخانه

بهترین کار برای پر کردن دیوارهای خالی آشپزخانه نصب شلف یا قفسه آشپزخانه است. برای نظم دادن به وسایل می‌توان علاوه بر کابینت‌ها که هزینه بالاتری دارند، از شلف استفاده کرد. ضمنا این وسایل قابلیت این را دارند که اکسسوری‌های مختلفی را بر روی آنها اعمال کنید.

• سبد و ظروف نگهداری

معمولا کشوهای کابینت یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های آشپزخانه هستند که چیدمان آنها بسیار مهم است. سبدها و ظروف نگهداری باعث می‌شوند بتوانید به راحتی مواد شوینده، مواد غذایی، وسایل نظافت و غیره را در آن نگهداری کنید. مزیت این اکسسوری‌ها این است که می‌توان آنها را داخل کابینت‌ها نصب کرد و وسایل را داخل آنها نگهداری کرد.

 

سبد ظروف نگهداری

• سبد سوپرمارکت

تزئین آشپزخانه با اکسسوری نیازمند تنوع است و سبد سوپر مارکت یکی از اکسسوری‌هایی است که این ویژگی‌ را دارد. این نوع اکسسوری خود به چند دسته سبد سوپرمارکت زمینی، نصب از کف،  مخصوص مواد شوینده، نصب از بغل، یخچالی و نصب وسط تقسیم می‌شود. اما به طور کُلی این وسیله در دو نوع ایستاده و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبدها برای نگهداری خشکبار، پیاز، سیب زمینی، روغن، حبوبات و برخی ابزارها به کار می‌روند.

• اکسسوری آشپزخانه مجیک کرنر

مجیک کرنر یک اکسسوری آشپزخانه بسیار مهم است که در آشپزخانه‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار کاربردی است. با استفاده از این اکسسوری می‌توان از فضای گوشه‌های کابینت استفاده کرد و آن را در معرض دید قرار داد. در واقع این اکسسوری یک کابینت خاص است که به شما کمک می‌کند.

اکسسوری مجیک کرنر
اجاق گاز مبله نمای تخت اخوان

مشاهده کنید: قیمت اجاق گاز اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

• اکسسوری آشپزخانه کشویی

استفاده از اکسسوری آشپزخانه کشویی به شما کمک می‌کند ظاهر آشپزخانه خود را مدرن کنید و به راحتی بتوانید از وسایل بیشتری در این فضا استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ابزارها و وسایل خود را به صورت مرتب بچینید و از بی‌نظمی فضاها جلوگیری کنید. با استفاده از اکسسوری کشویی ابزارها را به صورت ریلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

• ارگنایزر قابلمه

همیشه قابلمه‌ها به دلیل شکلی که دارند چیدمان سختی دارند و به فضای زیادی احتیاج دارند؛ از طرفی آشپزخانه‌های امروزی فضا و متراژ کمی دارند. بنابراین یکی از راه‌حل‌های ایده‌آل برای تزئین آشپزخانه با اکسسوری این است که از ارگنایزر قابلمه استفاده کنید. این ارگنایزر‌ها ممکن است ریلی، قلاب‌دار و کشوهای بزرگ مخصوص ماهیتابه، قابلمه و آویزدار باشند.

• تقسیم کننده کشو

ممکن است در آشپزخانه خود از کشوها استفاده کنید اما این کشوها خود باعث بی‌نظمی وسایل می‌شوند و چیدن وسایل در آنها سخت باشد. امروزه در آشپزخانه‌های مدرن از اکسسوری به نام تقسیم کننده کشو استفاده می‌شود که قابلیت تفکیک وسایل داخل کشو را از هم دارد. این ابزار علاوه بر نظم بخشیدن به وسایل آشپزخانه، باعث بهینه شدن فضای آن می‌شود.

تقسیم کننده کشو
گاز صفحه استیل DS-529

مشاهده کنید: قیمت گاز داتیس با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

نکاتی در مورد تزئین آشپزخانه با اکسسوری

اگر مایلید تزئین آشپزخانه با اکسسوری را به خوبی انجام بدهید، باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید. شما با این کار می‌توانید یک دکوراسیون آشپزخانه ایرانی را بچینید و از اکسسوری‌ها و دکوراتیوها استفاده کنید.

برای چینش یک دکوراسیون خوب باید علم دکوراسیون مناسبی داشته باشید و طراحی داخلی منزلتان را خودتان به عهده بگیرید. امروزه طراحی‌های دکوراسیون طوری صورت می‌گیرد که کسی نمی‌تواند بگوید من از اکسسوری‌ها در آشپزخانه برای تزئین آشپزخانه‌ام استفاده نمی‌کنم!

در واقع تنها راه همین است و تفاوت‌ها به خود شما بستگی دارد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید به بهترین صورت تزئین آشپزخانه با اکسسوری را انجام بدهید.

تزئین آشپزخانه با اکسسوری

1. طراحی آشپزخانه را شلوغ نکنید

درست است که استفاده از اکسسوری در آشپزخانه خوب است اما باید توجه داشته باشید که این قسمت به خودی خود شلوغ‌ترین قسمت مننزل است. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بکنید این است که از شلوغ‌کاری جلوگیری کنید و انبوه لیوان‌ها، دستگیره‌ها، ملاقه‌ها و … را روی هم نریزید. قطعا استفاده از چندین اکسسوری‌ با هم نیز می‌تواند منجر به بیشتر شلوغ شدن فضای آشپزخانه شما شود. در این صورت شما با انبوهی از وسایل بدون کاربرد مواجه می‌شوید که البته به تزئین آشپزخانه هم کمک نمی‌کنند. بنابراین تنها سعی کنید از اکسسوری‌هایی کمک بگیرید که به آنها نیاز دارید.

2. از یک رنگ استفاده نکنید

اگرچه رنگ می‌تواند به بهبود دکوراسیون آشپزخانه شما کمک کند اما اینکه تمام تِم آشپزخانه را یک رنگ کنید و حتی آن را با سایر وسایل منزل هماهنگ کنید یک کار غلط است. در این صورت به نظر می‌رسد که یک سطل رنگ در دست گرفته‌اید و به کل منزل پاشیده‌اید؛ شما باید از چند رنگ برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید و سعی کنید این رنگ‌ها را در کنار هم زیبا جلوه دهید.

3. به اندازه و ابعاد آشپزخانه خود توجه کنید

در تزئین آشپزخانه با اکسسوری یک نکته مهم این است که مقیاس‌ها و اندازه‌های آشپزخانه را بدانید و به درستی از آنها استفاده کنید. یک گلدان کوچک اگر در گوشه‌ای آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد ممکن است زیبا باشد اما اگر برای پر کردن یک فضای بزرگ از آن استفاده کنید یک ناهمگونی بد ایجاد می‌کند. بنابراین شما باید اکسسوری‌های خود را متناسب با یک دیگر و متناسب با فضای آشپزخانه خود تهیه کنید. ضمنا اگر برای آشپزخانه‌های بزرگ از اکسسوری‌های کوچک استفاده کنید، ممکن است آن را شلوغ نشان دهد. اما اگر از این وسایل به درستی استفاده کنید، می‌توانید حتی فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان بدهید.

4. اکسسوری‌ها را با توجه به طراحی و تِم کُلی منزل انتخاب کنید

علاوه بر اینکه باید به اندازه‌ها و مقیاس‌ها توجه کنید، بهتر است اکسسوری‌های آشپزخانه را با توجه به طراحی کلی منزل انتخاب کنید. در واقع تِم و طراحی اتاق نشیمن و سایر بخش‌ها می‌تواند الهام‌بخش آشپزخانه باشد. درست است که نباید همه وسایل هم‌رنگ باشند اما اگر وسایل مختلف را به صورت آگاهانه با هم ست کنید هم خوش سلیقه به نظر می‌رسید و هم به تزئین آشپزخانه با اکسسوری کمک کرده‌اید. بهتر است فضاهایی که نزدیک به هم قرار گرفته‌اند با هم هماهنگ باشند و از ترکیب‌های برخوردار باشند.

5. هر چیزی را به عنوان اکسسوری آشپزخانه در نظر نگیرید

توجه به اصول اصلی دکوراسیون بسیار مهم است و نمی‌توانید تمام طراحی داخلی آشپزخانه را به سلیقه خود بسپارید. برای مثال اگر از اکسسوری‌های مدرن در یک آشپزخانه کلاسیک استفاده کنید، یک ناهماهنگی عمدی ایجاد کرده‌اید که واقعا زیبا نیست؛ با اینکار هم جذابیت آشپزخانه کلاسیک از بین می‌رود و هم تزئین آشپزخانه با اکسسوری ممکن نیست. سعی کنید در نقاطی که احساس می‌کنید خلوت هستند از اکسسوری‌های متناسب استفاده کنید و زیبایی واقعی را به آشپزخانه اضافه کنید.

سخن آخر

ترفندهایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم اصول کلی هستند که می‌توان از آنها در هر منزلی استفاده کرد. شما با استفاده از این ترفندها می‌توانید بهترین استفاده را از اکسسوری‌های آشپزخانه برای تزئین منزل به کار ببرید. این کار باعث می‌شود بعد از یک روز پر مشغله به منزل برگردید و احساس آرامش کنید. علاوه بر این منزل شما از نظر میهمان‌ها خوش سلیقه و زیبا به نظر می رسد و حتی بقیه افراد ممکن است از طراحی شما الگو بگیرند. به این نکته توجه داشته باشید که قلب تپنده هر منزلی آشپزخانه آن است و شما باید بیش از سایر مکان‌ها به دکوراسیون این مکان توجه کنید. با تشکر.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *