مقالات فر

آیا می توان فر توکار را روی کابینت گذاشت؟ | محل نصب فر توکار

محل نصب فر توکار در آشپزخانه

فر تو کار با توجه به ماهیت خود درون کابینت قرار می گیرد. همچنین با توجه به مساحت و فضای آشپزخانه محل قرارگیری این فر متفاوت خواهد بود. اگر بخاوهیم از فر تو کار روی کابینت استفاده کنیم، بهتر است این فر درون قفسه بدون درب روی کابینت قرار گرفته و از قرار دادن مستقیم فر تو کار روی کابینت خودداری شود.

فر برقی DF-655Ultra

 

مشاهده کنید: قیمت فر داتیس با تخفیف از نمایندگی و ضمانت نامه

فر توکار

فر توکار به دلایل مزایای زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • استفاده از فر توکار سبب می شود تا فضای اضافی روی کانتر و کابینت اشغال نشود.
  • هم راستا قرار گرفتن فر توکار با کابینت ها ظاهر و جلوه ای شیک در آشپزخانه پدید می آورد.
  • تنها درب فر قابل مشاهده است لذا نظافت فرهای توکار بسیار راحت است.

نصب فر توکار در کابینت های بلند

یکی از بهترین محل ها برای نصب فر تو کار نصب در کابینت های بلند است. البته کابینت های بلندی که تا سقف ادامه پیدا می کنند برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیستند و در آشپزخانه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از فر توکار در کابینت های بلند دارای مزایا و معایبی است که عبارتند از:

  • به خاطر نصب فر در ارتفاع خطری کودکان را تهدید نخواهد کرد.
  • فر توکار در کابینت های بلند جلوه و زیبایی خاصی را برای مخاطب پدید می آورد.
  • استفاده از این فر به راحتی انجام می گیرد.
  • از معایب این فر آن است که مخصوص آشپزخانه های با مساحت بالا است و در آشپزخانه های کوچک نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل های سینک توکار اخوان 

نصب فر توکار در جزیره

با نصب فر توکار در جزیره موجود در آشپزخانه می توان سطح دید دیگران نسبت به فر را محدود کرد. با قرار دادن فرتوکار درون جزیره از سایر کابینت های آشپزخانه می توان برای قرار دادن دیگر لوازم و ظروف استفاده کرد. از مزایا و معایب قرار دادن فرتوکار در جزیره می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • استفاده از فر توکار در جزیره سبب استفاده بهینه از جزیره می شود.
  • از معایب نصب فر در جزیره آن است که لازم است دسترسی برق در جزیره وجود داشته باشد.
نصب فر توکار در جزیره

نصب فر توکار در پایین گاز رومیزی

اگر نیاز دارید که تجهیزات طبخ شامل اجاق گاز و فر نزدیک به هم باشند، بهتر است فر روکار را زیر اجاق گاز رومیزی قرار دهید. استفاده از این جانمایی در آشپزخانه های کوچک بسیار رایج است. از مزایا و معایب نصب فر توکار زیر اجاق گاز رومیزی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • در آشپزخانه های کوچک از این جانمایی استفاده می شود.
  • به دلیل نزدیک بودن اجاق گاز و فر دسترسی سریع و همزمان به هر دو خواهیم داشت.
  • از جمله معایب این جانمایی آن است که به دلیل ارتفاع کم نصب فر توکار خطر برخورد کودکان با فر وجود خواهد داشت.
فر توکار اخوان

 

مشاهده کنید: قیمت فر توکار اخوان با تخفیف ویژه از نمایندگی سازه کالا با ارائه ضمانت نامه معتبر

نصب فر توکار بالا یا پایین ماکروفر

اگر در آشپزخانه ماکروفر داشته و مخصوصاً برند، رنگ و طرح ماکروفر و فر توکار شبیه به یکدیگر ات، توصیه می شود هر دو را به صورت توکار در کابینت بالا یا پایین یکدیگر نصب کنید.

  • استفاده از این جانمایی به خصوص اگر برند، سایز و رنگ ماکروفر و فر توکار یکسان باشد، جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشد.
  • از معایب این جانمایی آن است که سطح زیادی از کابینت آشپزخانه بابت قرار گرفتن ماکروفر و فر از دست رفته و در ادامه به فضای کمتری از کابینت ها دسترسی خواهیم داشت.

نصب فر توکار روی کابینت

اغلب نصب فر توکار روی کابینت توصیه نمی شود. اگر این جانمایی انجام گیرد، اغلب فر تو کار روی قفسه ای قرار می گیرد و در انتها درب برای قفسه تعبیه کرده و درب را می بندند تا از دید دیگران پنهان شودو استفاده از درب توصیه نمی شود، زیرا هنگام کار با فر باید درب را باز بگذارید تا جابجایی هوا و عملیات تهویه صورت گیرد.

 

می توان فر توکار را روی کابینت درون قفسه ای قرار داده و برای قفسه دری هم در نظر نگرفت. قرار دادن فر توکار روی کابینت درون قفسه ای که در ندارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه هماهنگی و یکپارچی کابینت های آشپزخانه در این حالت به هم می خورد اما در آشپزخانه های کوچکی که امکان تو کار قرار دادن تجهیزات آشپزخانه نیست، این روش راهکار معقول تری به نظر می رسد. بدون در بودن قفسه ای که فر تور کار در آن قرار می گیرد سبب می شود تا تهویه هوا به درستی انجام شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *