مقالات سینک

چطور سینک مناسب برای آشپزخانه‌مان انتخاب کنیم؟

انتخاب سینک مناسب آشپزخانه

شاید فکر کنید خرید یک سینک ظرفشویی ساده است و در نگاه اول می‌توان مناسب‌ترین سینک را از روی ظاهر آن انتخاب کرد. اما اگر به عواقب خریدن سینک ظرفشویی فکر کنید و سعی کنید مقداری واقع بین باشید، تقریباً با کار پیچیده‌ای مواجه می‌شوید.

اگر قصد دارید یک سینک ظرفشویی نصب کنید و یا اینکه از سینک ظرفشویی آشپزخانه خود راضی نیستید، لطفاً تا انتها با سازه کالا همراه باشید.

چگونه مناسب‌ترین سینک ظرفشویی را تهیه کنیم؟

اغلب افراد برای خرید سینک ظرفشویی ابتدا قیمت، برند یا موارد دیگر را بررسی می‌کنند. البته این موارد هم از اهمیت بالایی برخوردارند اما نکات مهم‌تری هم وجود دارد که قبل از خرید باید به آنها توجه کرد.
نکاتی که لازم است در هنگام خرید مناسب‌ترین سینک ظرفشویی رعایت کنید شامل:

  • قبل از هر کاری بهتر است متر را به دست بگیرید و ابعاد محل سینک را اندازه‌گیری کنید. توجه داشته باشید که سینک‌های ظرفشویی از نظر اندازه با یک دیگر متفاوت‌اند و شما با یک اندازه‌گیری دقیق می‌توانید سینک مناسب را تهیه کنید. منظور از اندازه گیری تنها طول و عرض سینک نیست و عمق لگن یا فضایی که برای زیر سینک در نظر گرفته‌اید نیز حائز اهمیت است. همچنین باید موقعیت سینک نسبت به محل لوله‌های فاضلاب را نیز در نظر بگیرید.
  • طراحی و نوع نصب را در نظر بگیرید. توکار یا روکار بودن سینک‌های ظرفشویی در کیفیت استفاده شما بسیار تاثیرگذار است. بنابراین شما باید مدل نصب و نوع سینک را که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم، در نظر داشته باشید.
  • ضخامت یک فاکتور مهم در خرید سینک ظرفشویی است که تا حدودی کیفیت آن را تعیین می‌کند. در صورتی که ضخامت سینک کم باشد به راحتی ترک می‌خورد و یا اینکه دچار آسیب‌‌هایی مثل تو رفتگی می‌شود. اما سینکی که از ضخامت مناسبی برخوردار است، در مقابل ضربه و وزن سنگین ظروف مقاوم است.
  • متریال مورد استفاده در سینک ظرفشویی یکی از اولین مواردی است که هر فرد در هنگام خرید سینک ظرفشویی به آن توجه می‌کند. برخی مواد از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و طول عمر سینک را افزایش می‌دهند. همچنین جنس متریال سینک از نظر زیبایی هم بسیار مهم است و بیشتر سلیقه شما را شامل می‌شود. متداول‌ترین سینک‌های ظرفشویی از جنس استیل ضد زنگ، برنج، مس، کورین، گرانیت، کامپوزیت و ... هستند.
  • اینکه چگونه از سینک استفاده می‌کنید و چه انتظاراتی از آن دارید نقش مهمی در انتخاب شما دارد. مثلا ممکن است از سینک تنها برای شستن ظروف، آب کشی، نگهداری برخی ابزارها و ... استفاده کنید که در هنگام خرید باید آنها را در نظر داشته باشید. عمق لگن، تعداد لگن و محل قرارگیری لگن‌ها نکات مهمی هستند که باعث می‌شوند خرید دقیق‌تری داشته باشید.
  • یکی دیگر از نکاتی که تنها افرادی معدودی به آن توجه می‌کنند، لکه نشدن سینک ظرفشویی بر اثر آب و غذا است. هر کسی مایل است یک سینک ظرفشویی درخشان داشته باشد تا آشپزخانه‌اش مرتب‌تر به نظر برسد. به این منظور شما باید سینک ظرفشویی تهیه کنید که به راحتی لکه نشود و در صورت کثیف شدن نیز به راحتی تمیز شود. سینک‌های ظرفشویی که از جنس استیل ضد زنگ باکیفیت ساخته شده‌اند، به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز می‌شوند.
سینک روکار 151SP

مشاهده کنید: خرید سینک اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

مناسب ترین سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

همانطور که گفتیم سینک‌های ظرفشویی از نظر متریال تنوع زیادی دارند. این سینک‌ها ممکن است از جنس استیل ضد زنگ، فایبرگلاس، سفال، آلیاژ برنج، شیشه، گرانیت، کورین، مس و … باشند. متریال استفاده شده در این سینک‌ها نقش مهمی در نحوه تمیز کردن سینک و البته دکوراسیون آشپزخانه دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین جنس‌های سینک را بررسی می‌کنیم:

• سینک ظرفشویی استیل

سینک‌های ظرفشویی استیل ضد زنگ بوده و در مقابل رطوبت مقاوم‌اند. این سینک‌ها به این خاطر که کاربری راحتی دارند متداول‌ترین نوع سینک ظرفشویی به حساب می‌آیند. سینک استیل به دلیل رنگ نقره‌ای یا خاکستری درخشانی که دارد هنوز هم یکی از بهترین سینک‌ها برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه است.
البته این که سینک ظرفشویی استیل از چه نوعی باشد در کارایی آن تاثیرگذار است. اگر سینک را از یک برند معتبر تهیه کنید، مقاومت در برابر ضربه، براق بودن، ضد خش بودن و مقاومت در برابر لکه را هم به ویژگی‌های سینک خود اضافه می‌کنید.

سینک ظرفشویی استیل

• سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های ظرفشویی گرانیتی نسبت به سینک‌های استیل جدیدتر بوده و ظاهر مدرن‌ترین به آشپزخانه شما می‌بخشند. طراحی این سینک‌ها به گونه‌ای است که علی رغم حساس بودن جنسشان کارایی لازم را داشته باشند. متریال مورد استفاده در این سینک‌ها در اصل کوارتز، رزین و برخی مواد پلیمری است؛ بنابراین می‌توان گفت جنس این گرانیت تا حدودی مصنوعی بوده و در مقابل آب مقاوم است.

سینک‌های گرانیتی معمولاً نسبت ترکیبات متفاوتی نسبت به یک دیگر دارند که به شرکت تولید کننده آن بستگی دارد. این نسبت‌ها نقش مهمی در دوام و کارایی سینک دارند و اگر آن را از یک برند معتبر تهیه کنید، دوام و زیبایی را در کنار هم خواهید داشت. سینک گرانیتی رنگ‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید آن را با دکوراسیون کُلی خود هماهنگ کنید.

از دیگر مزایای سینک‌ ظرفشویی آشپزخانه گرانیتی می‌توان به مقاومت در برابر اجسام نوک تیز، آنتی باکتریال بودن، مقاومت در برابر آلودگی‌های غذایی و لکه نشدن اشاره کرد. ممکن است کسانی که این سینک‌های گرانیتی را تهیه می‌کنند با مشکلاتی مواجه شوند که این مشکلات با خرید از برندهای معتبر کاهش خواهد یافت.

• سینک ظرفشویی شیشه‌ای

سینک‌های ظرفشویی شیشه‌ای از جنس سکوریت که یک شیشه نشکن بسیار محکم است ساخته شده‌اند. البته قسمت لگن این سینک‌ها اغلب از جنس استیل است. این سینک‌ها از نظر ظاهر و طراحی بهترین نوع سینک محسوب می‌شوند اما ممکن است به ضربه یا لب پریدگی حساس باشند؛ بنابراین باید برای استفاده از این سینک‌ها خود را آماده کنید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. این سینک‌ها زود کثیف می‌شوند اما خبر خوب این است که با استفاده از شیشه پاک کن به راحتی و کاملاً تمیز و درخشان می‌شوند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لگن

انواع سینک ظرفشویی

سینک‌های ظرفشویی از نظر تعداد لگن انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

سینک ظرفشویی تک لگن: این سینک‌های ظرفشویی که یک لگن با سایز بزرگ دارند، امروزه از محبوبیت زیادی برخوردارند. اگرچه این سینک‌ها از نظر طراحی بسیار به ‌روز و زیبا هستند اما برخی کارایی‌ها مثل انجام دادن چند کار به طور همزمان را ندارند.
سینک ظرفشویی دو لگنه با سایز متفاوت: این سینک‌های ظرفشویی دو لگن مجزا و متفاوت دارند که امکان انجام همزمان چند کار را برای کاربر فراهم می‌کنند. این سینک‌ها مشخصاً لگن‌هایی با سایز متفاوت دارند که باعث می‌شود ظاهر به‌روزی داشته باشند.
سینک دو لگنه با سایز یکسان: این سینک‌ها لگن‌های هم اندازه‌ای دارند که باعث می‌شود حتی دو کاربر به صورت همزمان بتوانند از آن استفاده کنند.
سینک سه لگن: این سینک‌ها سه لگن مجزا دارند که البته باعث می‌شود نسبت به سینک‌های قبلی فضای بیشتری اشغال کنند و اغلب ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند. این سینک‌ها معمولاً دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک دارند که لگن کوچک به عنوان آبچکان یا موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجاق گاز مبله نمای تخت اخوان

مشاهده کنید: قیمت اجاق گاز اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

خرید سینک ظرفشویی باکیفیت

تمام مواردی که تا کنون ذکر کردیم به شما در انتخاب سینک مناسب کمک می‌کند اما خرید آن تا حد زیادی به بودجه مد نظر و سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد. در حاظر تنوع محصولات موجود در بازار بسیار زیاد است و بر اساس کاربرد، سلیقه، متریال، طراحی و ابعاد می‌توان یک انتخاب بهینه را تجربه کرد. اما این نکات تا زمانی که سینک از استحکام و دوام کافی برخوردار نباشد، بی‌فایده است؛ چرا که سینک به سرعت آسیب می‌بیند و هر چقدر هم که زیبا باشد خاصیت خود را از دست می‌دهد.
بنابراین ما باید یک سینک ظرفشویی تهیه کنیم که علاوه بر فاکتورهای زیبایی و تناسب، همواره تمیز باشد و کیفیت خود را حفظ کند. به همین دلیل باید سینک ظرفشویی را از یک برند معتبر و از یک فروشگاه معتبر تهیه کرد.
برندهای داخلی تولید کننده سینک ظرفشویی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نسبت به محصولات خارجی قیمت بسیار به صرفه‌تری هم دارند. البته قیمت سینک به عوامل مختلفی مثل جنس آن، نوع و طراحی سینک، توکار یا روکار بودن سینک، نوع و تعداد لگن، کیفیت و … بستگی دارد. اما اگر یک برند داخلی را برای خرید این محصول انتخاب کنید قطعاًاز نظر کیفیت و هزینه پرداختی ضرر نمی‌کنید.

سخن پایانی

همانطور که در کل این مطلب آموختیم، برای خرید سینک باید به سه عنصر زیبایی، کاربرد و کیفیت توجه کنیم. این عناصر را می‌توان حتی در آشپزخانه‌های کوچک امروزی نیز اجرا کرد و تنها یک انتخاب دقیق برای این کار لازم است. سینک‌های ظرفشویی مدرن در انواع و سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون خود بهترین آنها را انتخاب کنید.
شرکت سازه کالا به عنوان نمایندگی محصولات باکیفیت داخلی قادر است بهترین محصولات و لوازم خانگی را با کمترین قیمت ارائه کند. سازه کالا به خدمات پس از فروش بی‌همتای خود کارایی و دوام محصولات خود را تضمین می‌کند و یک استفاده راحت را برای شما فراهم می‌کند.

گاز صفحه استیل DS-529

مشاهده کنید: قیمت گاز داتیس با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *