دانستنی ها

اکسسوری‌ها در تزئین سرویس بهداشتی چه نقشی دارند؟

اکسسوری در تزئین سرویس بهداشتی

اغلب افراد مایل‌اند دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود را تزئین کنند و آن را بهبود ببخشند اما به نقش اکسسوری ها در این کار توجه نمی‌کنند. برترین طراحان و معماران داخلی هم به اهمیت تزئین و دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت می‌دهند.

آنها به نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی آگاهند و سعی می‌کنند با ظرافت به این مسئله بپردازند. 

نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی

اگر لوازم و اکسسوری های سرویس بهداشتی محدود باشند، تا حد زیادی امکان بهبود دکوراسیون در آن وجود ندارد. بنابراین برای انعطاف‌پذیری بیشتر دکوراسیون این قسمت، به آن اکسسوری های خاصی را با رعایت نکاتی اضافه می‌کنند.

درست است که برای داشتن سرویس بهداشتی شیک می‌توان از کابینت روشویی، کمد، سینک روشویی، شیر آب‌ها، دوش و مدل کاشی‌های زیبا بهره گرفت؛ اما این عناصر محدودند و نمی‌توان تنوعی در آنها ایجاد کرد. شما می‌توانید از نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی به درستی بهره ببرید و آن را تبدیل به فضایی دلپذیر و شیک کنید.

البته بسیاری از این اکسسوری ها کاربرد خاص خود را دارند و از آنها استفاده می‌شود اما شما می‌توانید در کنار این کاربرد، از آنها برای تزئین سرویس استفاده کنید. به همین علت است که انتخاب اکسسوری های مناسب به صورت صحیح بسیار مهم است.

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب اکسسوری است. معمولا از ترکیب دو رنگ برای هماهنگ کردن رنگ کاشی‌ها، دیوار، سقف، اکسسوری ها و سایر اجزا استفاده می‌کنند که نمایی بی‌نقص ایجاد می‌کند. در ادامه به نکات بیشتری اشاره می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید از اکسسوری ها به صورت صحیح استفاده کنید تا یک دکوراسیون سرویس بهداشتی بی‌نقص ایجاد کنید.

تزئین سرویس بهداشتی
گاز صفحه استیل شیشه G115-HE

مشاهده کنید: خرید سینک اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

نکاتی برای استفاده از اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی

• برای انتخاب صحیح اکسسوری ها، نیاز خود را بسنجید

در هنگام انتخاب اکسسوری سرویس بهداشتی باید نیازها و انتظارات خود را شناسایی کنید بعد از آن نما و زیبایی را مد نظر قرار دهید. اندازه سرویس بهداشتی و فضای خالی موجود در آن نقش زیادی در انتخاب اکسسوری مورد نظر دارد؛ به طوری که اگر فضای سرویس خیلی کوچک باشد نمی‌توان از اکسسوری های متعدد در آن استفاده کرد زیرا شلوغ و کلافه‌کننده به نظر می‌رسد. البته خلاف این موضوع هم صدق می‌کند و شما نمی‌توانید در یک سرویس بزرگ از اکسسوری های کوچک و کم استفاده کنید.

• انتخاب رنگ در اکسسوری ها مهم است

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، رنگ نقش مهمی در انتخاب اکسسوری سرویس بهداشتی دارد. رنگ‌ها اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی نقش الگو و برقرار کننده تعادل را دارد. یک دکوراسیون متعادل و زیبا باید از ترکیب رنگ‌ها به صورت مناسب استفاده کند. شما می‌توانید از هم‌رنگی‌ها و تضادهای رنگی برای دلپذیرتر کردن سرویس استفاده کنید.

معمولا اگر تِم رنگی توالت و حمام تیره باشد، از اکسسوری های روشن با سطوح براق استفاده می‌کنند تا فضا را دلباز و مدرن نشان دهد. همچنین از آینه‌هایی استفاده می‌شود که سبک دکوراسیون را جدیدتر نشان بدهند. البته این کار به سلیقه شما بستگی دارد و به راه‌های مختلفی قابل انجام است.

• پادری‌های سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

پادری نیز یکی از مهم‌ترین عناصر و اکسسوری های سرویس بهداشتی است که حتی رنگ آن نیز نقش به سزایی دارد. رنگ پادری و طرح آن باید به گونه‌ای انتخاب شود که سایر اکسسوری ها را با هم مرتبط کند. معمولا در طراحی‌های جدید از رنگ‌های متضاد با زمین برای انتخاب پادری استفاده می‌کنند. مثلا در صورتی که اکسسوری های شما دو رنگ است و کفپوش‌ها تیره‌اند، می‌توانید پادری را به یکی از رنگ‌های اکسسوری ها که روشن است انتخاب کنید. البته این تنها یک پیشنهاد است اما قاعده کُلی این است که پادری به صورتی انتخاب شود که بر روی زمین مشخص باشد.

 

پادری سرویس بهداشتی

• اهمیت نور در تزئین سرویس بهداشتی

برخی افراد ممکن است در میان اکسسوری ها توجهی به یک بخش مهم یعنی نورپردازی نداشته باشند. اما این اکسسوری ها بسیار مهم‌اند و می‌توان گفت که سایر اکسسوری ها نمی‌توانند جای خالی ان را پر کنند. یک نورپردازی قدرتمند در تزئین سرویس بهداشتی می‌تواند نقش تضمین کننده داشته باشد و آن را دگرگون کند. استفاده از لوستر سقفی، چراغ دیواری یا آباژورهای کوچک می‌تواند به تزئین سرویس بهداشتی شما کمک کند. شما می‌توانید با نصب نوارهای LED کوچک رنگی بیش از پیش دکوراسیون سرویس را زیبا کنید؛ به خصوص با نصب آنها در اطراف آینه‌ها.

• تزئین دیوارهای سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

می‌توان گفت که مهم‌ترین نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی، همین دیوارپوش‌ها هستند. این وسایل بسیار دکوراتیو هستند و استفاده صحیح از آنها مهم است؛ چراکه در هر جایی از منزل شما می‌توانید از اکسسوری ها به راحتی استفاده کنید اما در رابطه با سرویس بهداشتی که فضای کمی دارد باید دقت کنید. عناصر تزئینی مثل تابلوها، عکس‌ها، نوشته‌ها یا هر وسیله‌ دیگری می‌تواند دیوارهای شما را زیبا کند و انتخاب مناسبی برای سرویس بهداشتی باشد. گاهی حتی استفاده از یک تابلو‌ها می‌تواند کارآمد باشد. علاوه بر دیوار تزئین سقف هم می‌تواند بر زیبایی سرویس بهداشتی شما بیافزاید.

تزئین دیوار سرویس بهداشتی
گاز صفحه استیل - شیشه G115-HE

مشاهده کنید: خرید گاز اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

• استفاده از گل و گیاه طبیعی

برخی از گیاهان و گل‌های زنده تزئینی در دکوراسیون سرویس بهداشتی محبوب‌اند. این اکسسوری خاص می‌تواند با بخشیدن حس زندگی به سرویس بهداشتی روحیه شما یا هر بازدیدکننده دیگری را بهبود بخشد. استفاده از گیاهان نیازی به فضاهای زیاد ندارد و شما می‌توانید چند گلدان کوچک و رنگی را جلوی آینه قرار دهید و از دکوراتیو بودن آنها استفاده کنید. تنها باید به این مسئله توجه داشته باشید که باید گل‌ها و گیاهان مخصوص را برای این مکان تهیه کنید تا از آسیب به آنها جلوگیری کنید.

• روشویی نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی

یکی از عناصری که می‌توانید اکسسوری های خوبی را بر آن اعمال کنید کابینت دستشویی و روشویی است. شما می‌توانید با قرار دادن اکسسوری های رنگارنگ و خاصی مثل عود، شمع معطر، مجسمه، گلدان، صابون‌های معطر و … زیبایی دوچندانی به آن بیافزایید. سعی کنید از ست‌های روشویی مثل جا مسواکی، جا صابونی و موارد دیگر هم استفاده کنید.

• اکسسوری های طلایی رنگ در سرویس بهداشتی

نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی تنها محدود به ایجاد رنگ‌های شاد و ملایم نیست. شما می‌توانید از رنگ براقی مثل رنگ طراحی در تزئین سرویس بهداشتی استفاده کنید و دکوراسیون آن را به صورت کلاسیک در بیاورید. به خصوص زمانی که از تِم سیاه یا تیره در سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید، می‌توانید از ترکیب رنگ‌ طلایی با آن نهایت بهره را ببرید. این کار باعث می‌شود سرویس بهداشتی شما شیک و باشکوه‌تر به نظر برسد و آن را از سایر مکان‌ها متمایز کند. طبق بررسی‌ها استفاده از این رنگ در اکسسوری ها برای تزئین سرویس بهداشتی، منجر به افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود.

انواع اکسسوری ها برای تزئین سرویس بهداشتی

برای طراحی دکوراسیون و تزئین سرویس بهداشتی اکسسوری های بی‌شماری وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خلاقیت خود آنها را انتخاب کنید. اما برخی از اکسسوری ها در این میان نقش بی‌همتایی دارند و تقریبا می‌توان گفت که استفاده از آنها ضروری است. این اکسسوری ها اغلب به صورت ست عرضه می‌شوند؛ برای مثال ست سرویس بهداشتی که شامل جا حوله دیواری، جا مسواکی، جا صابونی، جا مایع، جا دستمال کاغذی، سطل زباله است می‌تواند یک سرویس بهداشتی شیک را برای شما تضمین کند. اگر بخواهیم به این اکسسوری های ضروری اشاره کنیم باید موارد زیر را نام ببریم:

گاز صفحه استیل DS-529

مشاهده کنید: قیمت گاز داتیس با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

ست سرویس بهداشتی چگونه است؟

این ست شامل 4 یا 6 قطعه است که شما می‌توانید از آن برای ست کردن اکسسوری های سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. می‌توان گفت تا حد زیادی نقش اکسسوری ها در تزئین سرویس بهداشتی به این اجزا وابسته است و باعث بهبود دکوراسیون شما می‌شود. این ست شامل سطل زباله، فرچه یا برس توالت، جا مایع، جا مسواکی، جا صابونی و لیوان است که در ست‌های 4 پارچه سطل زباله و فرچه ندارد. البته خرید ست 6 پارچه انتخاب بهتری است زیرا شما به سطل زباله و فرچه احتیاج دارید و بهتر است که این وسایل ست باشند.

بهترین ست‌های سرویس بهداشتی باید چند مزیت خاص را ارائه کنند؛ این مزایا شامل:

  • باید کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال‌ باشد
  • ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون شما داشته باشد
  • در برابر گرما، رطوبت و مواد بهداشتی مقاوم باشد
  • قیمت مناسبی داشته باشد
ست سرویس بهداشتی

شلف سرویس بهداشتی

حالا که بحث از قیمت شد باید گفت که ست‌ها جنس رزین قیمت بالاتری نسبت به جنس پلاستیکی دارند و اگر شما مایلید کمتر برای خرید آنها هزینه کنید بهتر است از محصولات پلاستیکی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه آشپزخانه را با اکسسوری‌ ها زیباتر کنیم؟

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *