مقالات سینک

ترفندهای طلایی برای برق انداختن سینک ظرفشویی

ترفندهای برق انداختن سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه است که در آن همه چیز شسته و ضد عفونی می‌شود. سلامت میوه‌ها، سبزیجات، ظروف و خیلی چیزها در سینک ظرفشویی تامین می‌شود. بنابراین نظافت و تمیز بودن سینک ظرفشویی باید یکی از اولولیت‌های هر خانه باشد.

معمولا ته مانده غذاها، نوشیدنی‌ها، مواد خوراکی و سایر مواد باعث کثیف شدن و لکه شدن سینک ظرفشویی می‌شود. بنابراین یکی از دغدغه‌های افراد خانه دار این است که نظافت سینک ظرفشویی را مثل روز اول رعایت کنند. برای اینکار ما در این مطلب ترفندهایی را برای هر چه بیشتر برق انداختن سینک ظرفشویی ارائه کرده‌ایم. این ترفندها با نتیجه غیرقابل باوری که دارند شما را شگفت‌زده می‌کنند. با ما همراه باشید.

گاز صفحه استیل شیشه G115-HE

 

مشاهده کنید: قیمت سینک اخوان با تخفیف در فروشگاه سازه کالا

چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم؟

در صورتی که به نظافت و زیبایی سینک ظرفشویی در آشپزخانه بی‌توجه باشید، احتمالا شاهد لکه شدن و کدر شدن سطح آن خواهید بود. قطعاً ترفندهای زیادی برای شستن و برق انداختن سینک ظرفشویی وجود دارد که اولین راه استفاده از شوینده‌های مصنوعی متناسب با جنس سینک برای تمیز کردن آن است. این شوینده‌ها به صورت آماده و در تمام فروشگاه‌ها در دسترس‌اند اما مضرات زیادی دارند. از مضرات آنها می‌توان به آسیب‌زا بودن این مواد اشاره کرد که می‌توانند به سیستم تنفسی و پوست آسیب وارد کنند؛ علاوه بر این ممکن است این مواد آسیب‌های غیر قابل جبرانی به سینک وارد کنند و لکه‌هایی ایجاد کنند که با شستشو از بین نمی‌رود. همچنین این مواد گران قیمت هستند و برای هر بار استفاده هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کنند.
از سویی دیگر می‌توان از شوینده‌های طبیعی که در ادامه حتما به آنها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید. با اینکار هم از سلامت خود و خانواده‌تان حفاظت می‌کنید، هم هزینه گزافی متحمل نمی‌شوید و هم به هدف خود یعنی برق انداختن سینک ظرفشویی می‌رسید. اگر بخواهیم برخی از این شوینده‌ها را نام ببریم می‌توان به سرکه، جوش شیرین و آب لیمو اشاره کرد.

مراحل کلی برق انداختن سینک ظرفشویی

چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم؟

برق انداختن سینک ظرفشویی بدون استفاده از شوینده

در ادامه به چند ترفند ساده اما کاربردی برای برق انداختن سینک ظرفشویی با مواد شوینده طبیعی اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

• استفاده از مسواک و جوش شیرین

استفاده از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن سینک یک روش استثنایی برای این کار است. مسواک می‌تواند با ایجاد اصطکاک کافی سینک ظرفشویی را کاملا تمیز کند؛ چراکه با پاک کردن درزها برای اینکار مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و مسواک را به آن آغشته کنید. سپس تمام قسمت‌های سینک را با استفاده از آن بشویید. دقت داشته باشید تا هیچ لکه‌ای به خاطر کوچک بودن مسواک جا نماند.

تمیز کردن سینک ظرفشویی
گاز صفحه استیل - شیشه G115-HE

 

مشاهده کنید: قیمت اجاق گاز اخوان با تخفیف در فروشگاه سازه کالا

• لکه‌های آهک را با آب لیمو از بین ببرید

یکی از بدترین لکه‌هایی که بر روی سینک ظرفشویی ایجاد می‌شود، لکه‌های آهک متراکم به خصوص در اطراف شیر ظرفشویی است. برای پاک کردن این لکه‌های بسیاری‌ از شوینده‌ها ضعیف هستند.

اما خاصیت اسیدی لیمو به خوبی می‌تواند لکه‌های آهک را پاک کنید. برای اینکار می‌توانید از همان مسواک قسمت قبل به همراه مقداری آب لیمو استفاده کنید تا لکه‌ها را به طور کامل از بین ببرید. البته گاهی لازم است در قسمت‌هایی که لکه‌های آنها عمیق و زیاد است، این کار را دو یا سه بار تکرار کنید. بعد از اتمام این مراحل می‌توانید سینک را‌ آبکشی کنید.

• بعد از هر بار استفاده از سینک آن را بشویید

برای برق انداختن سینک ظرفشویی بهتر است از ابتدا اجازه ندهید لکه‌ها بر روی آن جمع شوند. اینکار بهترین راه‌حل برای تمیز ماندن سینک شما است و باعث می‌شود همیشه یک سینک براق داشته باشید. برای اینکار می‌توانید از برس آشپزخانه و اسفنج مخصوص هم استفاده کنید تا از انباشته شدن چربی و آهک جلوگیری کنید. فرقی ندارد که از چه روشی برای تمیز کردن سینک استفاده می‌کنید؛ همیشه باید آن را تمیز نگه دارید.

• هرگز از جرمگیر و وایتکس استفاده نکنید

یکی از بدترین راه‌حل‌ها برای برق انداختن سینک ظرفشویی این است که از موادی مثل سفیدکننده، وایتکس و جوهر نمک استفاده کنید. اینکار باعث کدر و مات شدن سینک می‌شود. همچنین لکه‌های دائمی ایجاد می‌کند که ناشی از آلودگی نیست و به خاطر از بین رفتن رنگ سینک است؛ لکه‌هایی که به احتمال زیاد هرگز از بین نمی‌روند.

چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم؟
گاز صفحه استیل DS-529

مشاهده کنید: قیمت گاز داتیس با تخفیف در فروشگاه سازه کالا

• اجازه ندهید شوینده‌ها بر روی سینک ظرفشویی باقی بمانند

از دیگر اشتباهات رایج در هنگام تمیز کردن سینک ظرفشویی این است که بگذارید مواد شوینده بر روی آن بماند. البته برای بیشتر تمیز شدن سینک اشکالی ندارد محصولات تمیزکننده را دو دقیقه بر روی آن بگذارید اما بیشتر از این مدت باعث لکه شدن بیشتر سینک می‌شود. بنابراین سعی کنید در هنگام شستشو سریعاً مواد شوینده را با آب بشویید.

• برای برق انداختن سینک ظرفشویی از سرکه سفید استفاده کنید

اگر روی سینکتان لکه‌ها و رسوب‌های زیادی ایجاد شده است، می‌توانید از یک پارچه تمیز به همراه مقداری سرکه سفید استفاده کنید. به این صورت که پارچه تمیز و نرم را در سرکه آغشته کنید و چند بار روی سینک بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. اینکار لکه‌های عمیق ایجاد شده بر روی سینک را بدون ایجاد آسیب از بین می‌برد.

• از معجون طلایی استفاده کنید!

یکی از بهترین مخلوط‌ها برای از بین بردن لکه‌ها و چربی‌های سینک و لوله‌ها مخلوط جوش شیرین و نمک به همراه آب است. این مخلوط هر لکه‌ای را از بین می‌برد و برق انداختن سینک ظرفشویی را برای شما راحت می‌کند. با این ترفند می‌توانید شیرآلات منزلتان را نیز تمیز و براق کنید.

نکات طلایی برای برق انداختن سینک ظرفشویی

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای برق انداختن سینک ظرفشویی و براق ماندن آن بسیار مفید است.

  • اولین نکته این است که از خشک شدن صابون یا غذا بر روی سینک جلوگیری کنید.
  • همیشه بعد از هر بار استفاده، به طور کامل سینک را آبکشی کنید.
  • وسایل فولادی و چدن را به طور طولانی مدت بر روی سینک قرار ندهید.
  • سعی کنید فقط از اسکاچ‌های لاستیکی، اسفنج مرطوب، پارچه نرم و پدهای مخصوص برای تمیز کردن سینک استفاده کنید.
  • هیچگاه مواد شوینده صنعتی و غیر صنعتی مختلف را با هم مخلوط نکنید. این کار باعث واکنش این مواد و تولید مواد خطرناکی می‌شود که ممکن است به سینک و سلامت شما آسیب وارد کند.
  • در انتهای هر بار استفاده از آب داغ استفاده کنید تا سینک براق بودن طبیعی خود را حفظ کند.
  • بعد از هر بار شستن سینک آن را خشک کنید تا با بخار شدن آب لکه نشود.
امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *