مقالات سینک

تفاوت سینک تک لگنه و دو لگنه چیست؟

تفاوت سینک دو لگنه و سه لگنه

زمانی که صحبت از دکوراسیون منزل می‌شود اولین گزینه‌ای که مد نظر خانم‌ها قرار دارد، آشپزخانه است. به طوری که آشپزخانه نقش کلیدی در منزل دارد و هم از نظر کاربرد و هم از نظر دکوراسیون حرف اول را می‌زند.

اما در این مورد باید گفت که در میان تجهیزات و وسایل آشپزخانه، سینک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به حساب می‌آید. خانم‌ها و آقایان خانه دارد به طور مداوم با سینک سر و کار دارند و شستشوی ظروف، سبزی و میوه‌جات، آماده کردن مواد غذایی و … را در آن صورت می‌دهند. اما سینک انواع مختلفی دارد و تفاوت سینک تک لگنه و دو لگنه یکی از اساسی‌ترین مسائل برای انتخاب سینک است.

انتخاب سینک مناسب یکی از چالش‌های هر کسی است که به طریقی می‌خواهد وضعیت دکوراسیون آشپزخانه را بهبود بخشد و با‌ آسودگی از آن استفاده کند. در ادامه با سازه کالا همراه باشید تا به تفاوت سینک تک لگنه و دو لگنه و سایر انواع سینک‌ها بپردازیم تا بتوانید نوع مناسب سینک ظرفشویی را انتخاب کنید.

سینک روکار 151SP

 

مشاهده کنید: نمایندگی سینک اخوان در تهران با ارائه ضمانت کالا

انواع سینک ظرفشویی

سینک‌های ظرفشویی از نظر تعداد لگن انواع مختلفی دارند و اینطور نیست که تنها دو نوع تک لگنه و دو لگنه مطرح باشند. این سینک‌ها شامل:

• سینک تک لگنه

سینک تک لگنه خود انواع مختلفی دارد اما به طور کُلی می‌توان گفت یک لگن بزرگ و عمیق دارد که به راحتی مقدار زیادی از ظروف را جای می‌دهد. اما انواع این سینک شامل:

سینک تک لگنه سینی دار: این نوع از سینک یکی از متداول‌ترین انواع سینک تک لگنه آشپزخانه است. علت این مسئله آن است که این سینک حجم و فضای کمی اشغال می‌کند و برای کسانی که از نظر فضا محدودیت دارند، یک مزیت به حساب می‌آید.

بنابراین با توجه به گسترش آپارتمان نشینی و کاهش فضای آشپزخانه‌ها، فروش چنین سینکی افزایش می‌یابد. پس در صورتی که مایلید یک سینک ظرفشویی با ابعاد کوچک تهیه کنید ما این سینک را پیشنهاد می‌کنیم.

سینک تک لگنه بدون سینی: یکی دیگر از انواع سینک‌های تک لگنه، بدون سینی است. این نوع سینک معمولاً توکار است اما مدل‌های زیر کورینی آن هم وجود دارد. حجم این سینک‌ها نیز بسیار کم است و برای کسانی که مایل به اشغال فضای خیلی کمی هستند مناسب است. در ادارات یا مغازه‌هایی که نمی‌خواهند هزینه یا فضای زیادی مصرف کنند، از این سینک استفاده می‌شود.

سینک تک لگنه زیر کورینی: نوع دیگری از سینک‌های تک لگنه که نسبت به سایرین خاص‌تر هستند، زیر کورینی نامیده می‌شوند. این سینک‌های ظرفشویی روی سنگی قرار می‌گیرند که به آن صفحه کورین گفته می‌شود.

روش نصب این سینک‌ها تا حدودی شبیه سینک‌های توکار است اما نکته قابل توجه در مورد آنها این است که برای نصب حتماً باید از سنگ‌های کورین مخصوص یا کوارتز استفاده کنید. این سینک‌ها از نظر ظاهری و دکوراسیون بسیار ایده‌آل هستند.

سینک زیرکورین

• سینک دو لگنه

سینک دو لگنه نیز خود انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

سینک دو لگنه با اندازه متفاوت: این سینک‌ها دو لگن دارند اما اندازه این دو لگن برابر نیست و به همین دلیل کاربردهای آنها نیز یکسان نخواهد بود. سینک‌های دوقلو به شما این امکان را می‌دهند که ظروف یا مواد غذایی را جدا کنید و در بخش‌های جداگانه به آنها رسیدگی کنید. به این منظور می‌توانید کارهای سخت مثل شستن ظروف را در لگن بزرگ‌تر و کارهای دیگر مثل شستشو و آماده سازی مواد غذایی را در لگن کوچک‌تر انجام دهید.

همچنین با استفاده از سینک‌ها می‌توانید ظرفشویی را آسان کنید و در یک لگن آب و مایع بریزید و در لگن دیگر ظروف را شستشو دهید. بنابراین اگر مایلید یک آشپزخانه حرفه‌ای با فضای اشغالی نه چندان زیاد داشته باشید، از این سینک‌ها استفاده کنید.

سینک دو لگنه با اندازه مشابه: کسانی که در دکوراسیون خود به قرینگی اهمیت می‌دهند، استفاده از سینکی که لگن‌های متفاوت دارد را بر نمی‌تابند. سینک دو لگنه با اندازه مشابه دو لگن نسبتاً بزرگ دارد که باعث می‌شود کارها کاملاً از هم جدا شوند و حتی امکان فعالیت دو شخص با هم را دارند. این سینک برای کسانی که فضای زیادی در اختیار دارند و می‌خواهند از نظر کاربردی بیشتری استفاده را از آن داشته باشند، مناسب است.

سینک دو لگنه

• سینک سه لگنه

سینک سه لگنه یکی از جدیدترین مدل‌های سینک ظرفشویی است که از نظر کاربردی نیز بسیار ایده‌آل است. این سینک برای کسانی که می‌خواهند زباله‌ها، ظروف و مواد غذایی را به طور کامل از هم جدا کنند مناسب است. در این مدل از سینک‌های ظرفشویی دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک‌تر وجود دارد که از آن به منظور آبکشی مواد غذایی یا شستشوی میوه و سبزیجات استفاده می‌شود.

سینک‌های ظرفشویی سه لگنه از نظر زیبایی بسیار جذاب هستند و اغلب از لگن کوچک‌تر آنها به عنوان آبکش یا محل زباله‌های غذایی استفاده می‌شود. مزیت این سینک‌ها چند منظوره بودن و طبقه‌بندی وسایل است. اما مسئله‌ای که در مورد آنها وجود دارد اشغال فضای زیاد است که باعث می‌شود برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نباشد.

• سینک ظرفشویی کنج

سینک ظرفشویی کنج یکی از مدل‌های سینک است که برای آشپزخانه‌های خاص طراحی شده است. به طوری که در بعضی آشپزخانه‌ها محل سینک ظرفشویی در گوشه آشپزخانه تعیین شده است و شرکت‌ها برای حل این موضوع سینک‌های خاصی را روانه بازار می‌کنند. این سینک‌ها از نظر کارایی بسیار انعطاف پذیرند و ممکن است هر تعداد لگنی که شما لازم دارید را داشته باشند. سینک‌های ظرفشویی کنج اغلب توکار بوده و از نظر ظاهری بسیار جذاب‌اند. مزیت آنها توانایی استفاده در فضاهای کوچک یا مکان‌هایی است که استفاده از سایر سینک‌ها در آنجا مناسب نیست.

• سینک ظرفشویی با صفحه آبکش

نوعی از سینک ظرفشویی صفحه دار که به سینک صفحه آبکش دار معروف است شامل یک لگن و یک صفحه آبکش دار در طرف دیگر است. این صفحه آبکش دار که سوراخ‌های متعددی دارد برای خشک کردن ظروف یا مواد غذایی کاربرد دارد. اگر مایلید که فضای کمی از آشپزخانه را با سینک اشغال کنید اما یک سینک پرکاربرد داشته باشید، می‌توانید این نوع از سینک‌ها را در نظر بگیرید. اما باید گفت که این سینک برای خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که خیلی آشپزی می‌کنند مناسب نیست.

اجاق گاز مبله نمای تخت اخوان

 

مشاهده کنید: نمایندگی گاز اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

تفاوت سینک تک لگنه و دو لگنه چیست؟

همانطور که تا کنون متوجه شده‌اید کارایی سینک تک لگنه و دو لگنه با هم متفاوت است و این بخاطر طراحی کاملاً متفاوتی است که این دو سینک دارند. انتخاب بین این دو کابینت تا حد زیادی به فضایی که برای سینک در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. مثلاً کسی که فضای کافی برای نصب سینک دو لگنه را دارد خیلی کم ممکن است که مایل باشد از سینک تک لگنه استفاده کند.

با توجه به اینکه کابینت‌های امروزی اغلب از جنس چوب و MDF هستند و سینک‌های توکار نیز پرکاربرد می‌باشند، برای پاشش کمتر آب روی کابینت بهتر است از سینک‌های دو لگنه استفاده کنید. این سینک‌ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و به خاطر جداسازی ظروف و مواد غذایی کارایی بهتری دارند.

 از سویی دیگر کسانی که نگرانند زمانی که میهمان‌های زیادی دارند، سینک تک لگنه جوابگو نباشد و کارایی آشپزخانه را کاهش دهد، بهتر است از سینک‌های دو لگنه استفاده کنند. با اینکار دو نفر به صورت همزمان می‌توانند شستن ظرف‌ها را به عهده بگیرند و به همین دلیل سرعت پذیرایی از میهمان‌ها افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

به عنوان یک نتیجه گیری از کل مطلب می‌توان گفت که اگر فضای کافی در اختیار دارید بهتر است از سینک‌ دو لگنه استفاده کنید. البته اگر مایلید طبق سلیقه‌تان از سینک تک لگنه استفاده کنید، می‌توانید تا حدودی محصولات مناسب خود را پیدا کنید. اما در این مورد باید گفت که سینک دو لگنه فضای کافی برای شستشوی ظروف و مواد غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توصیه ما این است که گزینه‌های دیگر مثل سینک های سه لگنه یا زیر کورینی را نیز در نظر داشته باشید.
در صورتی که مایل به خرید سینک‌های ظرفشویی باکیفیت هستید، توصیه می‌کنیم از محصولات نمایندگی سازه کالا بازدید نمایید. این شرکت انواع سینک‌ها را با تنوع بالا و خدمات پس از فروش مناسب ارائه می‌کند و خیال شما را از خرید سینک آسوده می‌سازد.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *