مقالات اجاق گاز

چگونه اجاق گاز شیشه ای را تمیز کنیم (10 نکته ای که باید بدانید)

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه در تمیزی آشپزخانه نقش کلیدی دارد. اجاق گازهای شیشه ای اگرچه روش آسان تری برای شستشو دارند اما تمیز کردن این اجاق گازها نیز نکاتی دارد که در ذیل به آن ها اشاره می شود.

گاز صفحه شیشه DG-536

 

مشاهده کنید: خرید گاز توکار اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

نکات و روشهای تمیز کردن گاز شیشه ای

برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای بهتر است نکات ذیل رعایت شوند:

خنک بودن گاز

گاز بهتر است در زمان خنک بودن تمیز کنید. گاز داغ را به هیچ عنوان تمیز نکنید.
استفاده از پد و دستمال مناسب برای تمیز کردن
اگرچه سطح اجاق گاز شیشه ای مقاوم است اما بهتر است از پدی استفاده شود که نرم بوده و خراش ایجاد نکند. استفاده از دستمال های میکروفایبر و اسفنج برای ششستشوی گاز شیشه ای توصیه می شود.

مایع مورد استفاده

مواد متفاوتی برای شستشوی اجاق گاز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین نوع آنها که دست ساز نیز است، محلول آب و سرکه سفید است. می توان برای تمیز کنندگی بیشتر مقداری جوش شیرین نیز به این محلول اضافه کرد. بهتر است گاز خنک را با محلول بدست آمده اسپری کرده و بعد دستمال میکروفایبر را داخل آب داغ برده، آب آن را بگیرید و روی گاز بکشید و بعد از دستمال تمیزی دیگری برای تمیز و پاک کردن سطح گاز استفاده کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

استفاده از سیب زمینی و نوشابه

برای شستشوی گاز شیشه ای ابتدا بهتر است تکه سیب زمینی را روی لکه های گاز خنک شده بکشید.

در ادامه روی سطح گاز سرکه اسپری کرده و 5 دقیقه بدون آب با استفاده از دستمال میکروفایبر سطح گاز را تمیز کنید و در انتها نوشابه روی سطح بریزید و تا 15 دقیقه منتظر مانده و بعد از ان گاز را با دستمال پاک کنید تا کاملاً تمیز و به دور از لک و آلودگ و جرم شود.

استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

مواد شوینده سطح گاز به صورت مایع، کرمی و یا به صورت پودر موجود هستند. مطابق با دستورالعمل مواد شوینده عمل کنید. در تمامی شوینده ها توصیه شده که ماده شوینده مدت زمانی روی سطح گاز باقی بماند و در نهایت با استفاده از یک دستمال نرم و میکروفایبر عملیات تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای را انجام دهید.

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به طور روزانه

اگر تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای را به طور روزانه در دستور کار قرار دهید راحت تر خواهید توانست تا گاز را تمیز کرده و از تجمع آلودگی ها جلوگیری خواهید کرد.

از زیاده روی در استفاده از محلول های مورد استفاده بپرهیزید

اگر بیش از پیش از مواد شیمیایی شوینده اجاق گاز شیشه ای یا از محلول های دست ساز چون آب، سرکه و جوش شیرینی به مقدار زیاد استفاده شود، ممکن است که این مواد روی سطح گاز باقی مانده و در ادامه در زمان طبخ مشکلاتی چون بوی بد را پدید خواهد آورد.

استفاده مناسب از تیغ اصلاح

گاهی لکه هایی که روی سطح گاز شیشه ای ایجاد می شوند با استفاده از روش های معمول از بین نمیروند و در اثر ماندن به لکه های سختی تبدیل می شوند. برای از بین بردن لکه های سخت شده می توان از تیغ اصلاح البته به گونه ای که سطح گاز دچار خراش نشود استفاده کرد. شدت استفاده و زاویه استفاده از تیغ نسبت به سطح گاز در از بین بردن لکه های روز گاز بسیار مهم است. بعد از برداشتن لک با استفاده از تیغ می توان با استفاده از دستمالی نرم و مرطوب به آرامی سطح اجاق گاز را تمیز کرد.

استفاده از شیشه پاک کن

توصیه می شود از شیشه پاک کن برای تمیز کردن سطح اجاق گاز شیشه ای استفاده نشود. آمونیاک موجود در شیشه پاک کن سطح اجاق گاز شیشه ای را لک کرده و خط می اندازد. بهتر است برای استفاده از مواد شیمیایی به جای شیشه پاک کن از مواد شیمیایی مخصوص چند منظوره یا شستشوی اجاق گاز استفاده شود.

استفاده از خمیر دندان

برای از بین بردن لکه های جا مانده روی اجاق گاز بهتر است خمیردندان روی لکه ها ریخته و با استفاده از مسواک قدیمی که قصد مصرف آن را ندارید سطح لکه ها را بشویید و تمیز کنید. در نهایت با استفاده از دستمال نرم و مرطوب کل سطح اجاق گاز شیشه ای را تمیز کرده و هرگونه لک و آلودگی در اجاق گاز را از بین ببرید.

مراحل شستشوی اجاق گاز شیشه ای

در تمامی مراحل که برای شستشوی اجاق گاز شیشه ای انجام می گیرد. ابتدا لازم است گاز خاموش و خنک باشد. سپس محلول مورد استفاده که ممکن است محلول دست ساز یا ماده شیمیایی چون مواد شستشوی مخصوص اجاق گاز باشد را روی اجاق گاز ریخته و مدتی منتظر می مانیم.

در نهایت با استفاده از دستمال نرم و میکروفایبر به تمیز کردن سطح اجاق گاز می پردازیم.

گاز صفحه شیشه داتیس DG-525

مشاهده کنید: خرید گاز صفحه ای داتیس با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

 

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *