دانستنی ها

چرا لوازم برقی سفید زرد می‌شوند؟ + راهکار های آن

چرا لوازم برقی سفید زرد می‌شوند؟

زرد شدن لوازم برقی سفید یکی از مشکلاتی است که همواره اکثر خانم ها با آن درگیر هستند در این مقاله به طور کامل به علت زرد شدن وسایل برقی میپردازیم. وسایل برقی سفید رنگ به دلایل مختلفی چون استفاده از پارچه زبر جهت تمیزکاری، تمیزکاری دیر به دیر، عدم دقت در تمیز کردن گوشه و کنار ها، استفاده از مواد سفید کننده در تمیزکاری و … پس از مدتی به زردی می گرایند. البته با استفاده از روش هایی می توان لوازم برقی سفید رنگ زرد شده را مجدداً سفید نمود. استفاده از روش هایی چون سفید کننده، پراکسید، خمیر دندان و … همگی از روش هایی هستند که در صورت استفاده درست و مناسب می توانند لوازم را به حالت اولیه خود بازگردانند. به منظور کسب اطلاعات در خصوص دلایل زرد شدن وسایل برقی زرد شده و روش های سفید نمودن آن ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا لوازم برقی سفید زرد می‌شوند؟

وسایل برقی سفید رنگ پس از مدتی به رنگ زرد متمایل شده و جلا و درخشندگی خود را از دست می دهند. تمیز نکردن وسایل با استفاده از دستمال های نرم و تمیز کردن دیر به دیر وسایل برقی یکی از دلایل است. لازم نیست تا وسایل برقی حتماً مملو از گرد و خاک شوند تا آن ها را تمیز کنیم. همچنین بهتر است در تمیز کردن دقت به خرج داده و گوشه های وسایل برقی را نیز تمیز کنید.
استفاده مداوم از سفیدکننده برای تمیز کردن وسایل برقی نه تنها به زرد نشدن وسایل برقی سفید کمکی نمی کند بلکه با از بین بردن رنگ وسایل برقی زودتر به زردی این وسایل منجر خواهند شد. قرار گرفتن لوازم برقی در معرض خورشید، قرار گرفتن طولانی مدت گرد و خاک بر وسایل برقی، ریختن ادویه و زردچوبه بر وسایل برقی موقع پخت و پز، ریختن چربی بر وسایل و … از علل زرد شدن وسایل برقی سفید محسوب می شوند. می توان از راه هایی برای سفید کردن لوازم برقی زرد شده استفاده کرد البته لازم به ذکر است هرچه در ابتدای کار لوازم برقی که تمایل به زرد شدن دارند را با استفاده از روش های زیر سفید کنیم، نتایج و خروجی های بهتری خواهیم گرفت. برخی از این روش ها شامل موارد زیر است:

استفاده از جوش شیرین، سرکه، سفید کننده و خمیردندان برای سفیدی وسایل برقی

به منظور استفاده از این روش، ابتدا با استفاده از جوش شیرین و سرکه خمیری درست کرده و آن را بر قسمت های زرد شده از وسایل برقی می زنیم و منتظر می مانیم تا خشک شود. در ادامه مقداری سفید کننده را بر پارچه ریخته و روی این وسایل می کشیم. در انتها با استفاده از دستمال خیس مواد را به آرامی پاک کرده و بعد با استفاده از خمیردندان محل های زرد شده را پوشش دهید و چند ساعت منتظر مانده و بعد از پاک کردن وسایل سفیدی قسمت های زرد شده را مشاهده خواهید کرد. البته تمامی وسایل برقی سفید این معایب را ندارند. برای مثال اگر از فر توکار اخوان استفاده کنید به دلیل مواد و متریال با کیفیت این محصول، پس از سالیان متمادی استفاده تغییر رنگی نخواهند داشت.

استفاده از دستمال با بافت نرم

استفاده از دستمال با بافت نرم، جنبه پیشگیرانه دارد. اگر از چنین دستمال هایی برای تمیز کردن وسایل برقی سفید رنگ استفاده شود، خط و خش بر این وسایل ایجاد نشده و احتمال زرد شدن وسایل به دلیل خط و خش ایجاد شده بر آن ها به کمترین مقدار ممکن تقلیل خواهد یافت.

استفاده از اکسیدان یا کرم پروکسید

برای استفاده از این روش، در ابتدا نوشته های وسایل برقی را با چسب می پوشانیم. در ادامه با استفاده از قلمو بسیار نرم آغشته به کرم پروکسید یا اکسیدان، قسمت های زرد رنگ وسایل برقی سفید را با این ماده پوشش می دهیم. نکته مهم در این روش خشک شدن ماده بر وسایل برقی است، لذا پس از آغشته کردن لوازم با این مواد آن ها را داخل کیسه ای قرار می دهیم تا در معرض هوا قرار نگیرند. بعد از 3 تا 4 ساعت وسایل را از کیسه خارج کرده و با دستمال نرم تمیز کنید تا اثرات شگفت انگیز این مواد را مشاهده کنید.

استفاده از جوش شیرین و سفیدکننده

برای استفاده از جوش شیرین و سفید کننده کافی است 1 لیتر آب را با مقدار کمی سفید کننده و جوش شیرین ترکیب کرده و بعد با استفاده از دستمالی آغشته به این محلول، قسمت های زرد رنگ وسایل برقی را پاک کنید.

گلیسیرین در سفید کردن لوازم برقی سفید رنگ

برای تهیه محلول گلیسیرین کافی است مقداری گلیسیرین را با مایع ظرفشویی و آب مخلوط کرده و پارچه ای آغشته به محلول را بر لوازم برقی بکشید تا زردی این لوازم به خصوص زردی حاصل از ادویه زردچوبه از بین برود. لازم است تا از دستمال نرم جهت شستشو استفاده شود تا لوازم برقی دچار خط و خش نشوند. خط و خش حاصل از تمیز کاری با دستمال زبر خود عاملی بر زرد شدن وسایل برقی سفید رنگ محسوب می شود.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *