مقالات اجاق گاز

اجاق گاز القایی چیست؟ (به همراه مزایا و نکاتی که باید بدانید)

اجاق گاز القایی چیست

اجاق گاز القایی، بهترین انتخاب برای یک آشپزخانه شیک و حرفه‌ای است. یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه‌ها، اجاق گاز است. حال مسئله این است که اجاق گاز از چه نوع باشد؟ کدام مدل اجاق گاز، حرفه ای تر عمل می‌کند و کارایی و دوام بالاتری دارد؟ افراد انواع اجاق گاز‌ها را می‌خرند بدون اینکه اطلاعاتی در مورد آن داشته باشند و سپس نارضایتی خود را از آن اعلام می‌کنند.

توجه داشته باشید که یک اصل مهم در خرید، داشتن اطلاعات کامل راجع به آن است. در این نوشتار با اطلاعات کامل در مورد اجاق گازهای القایی همراه ما باشید.

اجاق گاز مبله نمای تخت M12

 

مشاهده کنید: قیمت اجاق گاز اخوان با تخفیف از نمایندگی و ضمانت نامه

اجاق گاز القایی چیست؟

قطعا در خرید و انتخاب انواع اجاق گاز رومیزی مهمترین فاکتور که بسیار ضروری است اطلاع از قیمت اجاق گاز رومیزی است. با توجه به وضعیت اقتصادی بسیاری از افراد در مورد قیمت تمام شده اجاق گاز بحث می کنند. در پاسخ به سوالاتی در مورد قیمت این محصولات باید بیان کنیم که هر کدام از مدل های اجاق گاز رومیزی قیمت های گوناگونی دارند و قیمت آن ها با توجه به ویژگی ها و کیفیت آن ها متفاوت است.

 

قیمت هر اجاق گاز با توجه به ویژگی ها و قابلیت های تعبیه شده در اجاق گاز متفاوت است. هرچه یک اجاق گاز مدرن تر باشد و قابلیت های بیشتری داشته باشد طبیعتاً قیمت بالاتری دارد. به عبارت دیگر هر چه کارایی یک اجاق گاز رومیزی صفحه ای بیش تر باشد دارای قیمت بالاتری است. در بازار انواع مختلف اجاق گاز رومیزی با قیمت های متعدد و گوناگون وجود دارند. البته فاکتورهای گوناگونی نظیر نرخ دلار و وضعیت اقتصادی بر روی قیمت این محصولات تاثیر گذار هستند.

اجاق گاز القایی

مزایای اجاق گاز القایی

اجاق گاز‌های القایی گرما را 25 تا 50 درصد سریعتر انتقال می‌دهند. شعله‌های این اجاق نسبت به شعله‌های سایر اجاق‌ها، یکنواخت‌تر پخش می‌شود.
با این اجاق‌ها می‌توانید دما را دقیق و سریع تنظیم کنید.‌ با این تنظیم کردن، سوختن ناگهانی غذا را کاهش می‌دهید و غذا خوشمزه‌تر پخته می‌شود.
اجاق گاز‌ القایی از روش الکتریسیته و مغناطیس برای گرم کردن غذا استفاده می‌کند. به طوری که به کل قسمت‌های قابلمه گرما می‌دهد و باعث می‌شود همه جای غذا و ظرف سریع گرم شود.
همانطور که در سایر اجاق‌ها دیده اید، فقط پایه دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. اما اجاق گاز‌های القایی در مدل‌های توکار، کِشویی و یا پایه‌دار عرضه شوند. این موضوع بزرگترین مزیت محسوب می‌شود و افراد با هر نوع دکوری می‌توانند از این اجاق گاز‌ها استفاده کنند.
درست است که شعله این اجاق یکنواخت پخش می‌شود، اما شعله آتشی ندارد که روغن را بسوزاند.
این اجاق گاز‌ها نسبت به مایکروفر و یا اجاق‌های برقی، امنیت بیشتری دارند.
این اجاق گاز‌ها راحت تر از سایر اجاق‌ها، تمیز می‌شوند. یعنی خانواده‌های دارای کودک نیز می‌توانند این اجاق گاز‌ها را بخرند و با خیال راحت از آن استفاده کنند.

مزایای اجاق گاز القایی
گاز صفحه شیشه G29

 

مشاهده کنید: خرید گاز شیشه ای اخوان با قیمت مناسب از نمایندگی با ارائه ضمانت نامه

نکاتی در مورد اجاق گاز القایی

با توجه به این که این اجاق گاز القایی کمی‌ اشعه‌ی مضر (امواج مغناطیسی) از خود منتشر می‌کند، افرادی که از دستگاه‌های ضربان‌ساز یا دستگاه‌های مشابه استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایند.
قبل از آشپزی باید آمادگی کامل داشته باشید. مثلا حواستان باشد که از قابلمه و تابه‌های مخصوص اجاق القایی استفاده کنید و به هیچ عنوان از ظروف مسی و یا هر فلز دیگری استفاده نکنید.
از آنجایی که این اجاق‌ها بسیار سریع گرم می‌شوند، باید حواستان به غذایی که گذاشتید، باشد که در حدی نجوشد که سر رود.
برخی از وسایلی که از روش القایی بهره می‌برند، نیازمند ولتاژ خاص هستند. قبل از خرید این اجاق گاز، الزامات الکتریکی آن را بسنجید.

مشخصات اجاق گاز القایی

جنس صفحه این اجاق گاز از شیشه نشکن است و در برابر حرارت مقاومت بالا دارد. جنس مرغوب و شیشه زیبای این اجاق باعث شده که نمای ظاهری دستگاه زیبا و شیک جلوه کند.
اجاق گاز القایی تک شعله دارای پنل دیجیتالی است که تمام تنظیمات اجاق روی آن انجام می‌شود.
تا به حال برای تان پیش آمده که شعله اجاق گاز‌های معمولی را پس از پختن غذا یادتان برود خاموش کنید؟ حسگری که در این اجاق گاز وجود دارد، در صورتی که اجاق بدون علت روشن باشد، به صورت خودکار آن را خاموش می‌کند.
اجاق گاز القایی دو شعله، مجهز به فن خنک کننده است، یعنی زمانی که اجاق بیش از حد گرم می‌شود، برای رعایت ایمنی به صورت خودکار خاموش می‌شود. این دو شعله با این که مجزا است، به طور همزمان می‌توان از هر دو شعله استفاده کنید. توان ورودی در این اجاق گاز‌ها، 2900 وات است و وزنی معادل 4.4 کیلوگرم دارد.

گاز صفحه شیشه DG-531

 

مشاهده کنید: قیمت گاز داتیس با تخفیف ویژه از نمایندگی با ارائه ضمانت نامه

نتیجه گیری

امروزه افراد به دنبال خرید وسایلی هستند که دوام و کارایی بالا داشته باشد و زیبا جلوه کند. از بین اجاق گاز‌ها، امروزه اجاق گاز القایی طرافداران زیادی پیدا کرده است. چرا که در سه مدل پایه دار، توکار و کشویی عرضه می‌شود.
گرمای تولیدی در این اجاق مستقیما به ظرف می‌رسد و بزرگترین عیبی که سایر اجاق گاز‌ها دارند را ندارد، یعنی محیط آشپزخانه را گرم نمی‌کند. توجه داشته باشد که قبل از خرید، حتما از مشاوره کارشناسان استفاده کنید و با دریافت اطلاعات کافی از قیمت و مشخصات، خرید را انجام دهید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *