دانستنی ها

مزایای استفاده از لوازم توکار برای آشپزخانه را بشناسید

مزایای لوازم توکار آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین و کاربردی ترین قسمت های خانه است. امروزه با توجه به کاهش مساحت و متراژ خانه ها در آپارتمان ها، متراژ این قسمت کاربردی مهم در خانه نیز کاهش یافته است. متراژ کم این محل و رفت و آمد زیاد در آن مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و بالاخص زنان خانه دار که مدت زمان زیادی از روز را در آشپزخانه سپری می کنند با مشکل مواجه خواهد ساخت. یکی از روش های حل این مسئله، استفاده از لوازم توکار آشپزخانه است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایای استفاده از وسایل توکار در آشپزخانه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لوازم توکار آشپزخانه چیست؟

لوازم توکار آشپزخانه لوازمی هستند که داخل کابینت آشپزخانه قرار گرفته و علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و مدرن در آشپزخانه سبب ایجاد یکپارچگی آشپزخانه می شوند. البته لازم است تا محل این وسایل در آشپزخانه تعبیه شده باشد تا امکان قرارگیری این لوازم توکار آشپزخانه فراهم باشد. بسیاری از وسایل آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین ظرفشویی، فر، سینک ظرفشویی و … قابلیت قرارگیری به صورت توکار را دارند.

مزایای استفاده از لوازم توکار در آشپزخانه

استفاده از وسایل توکار در آشپزخانه مزایای زیادی دارد، برای مثال استفاده از سینک و فر توکار سبب می گردد تا این وسایل با کابینت های آشپزخانه یکپارچه شده و زیبایی و راحتی کار در آشپزخانه دو چندان خواهد شد. استفاده از وسایل آشپزخانه توکار سبب می گردد تا از فضای آشپزخانه به طور بهینه ای استفاده شود. از مزایای استفاده از لوازم توکار در آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد آشپزخانه زیبا با طراحی مینیمال

در آشپزخانه های کوچک، چینش وسایل و تجهیزات آشپزخانه به گونه ای که علاوه بر زیبایی، مزیت سادگی کاربرد استفاده از این وسایل را به همراه داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از وسایلی مانند سینک ظرفشویی توکار، اجاق گاز رومیزی و فر توکار و … سبب می گردد تا ظاهر آشپزخانه یکپارچه بوده و علاوه بر زیبایی، سادگی استفاده از این وسایل را امکان پذیر سازد. البته کاربران می بایست به محل قرار گیری این وسایل نیز توجه داشته باشند، برای مثال در آشپزخانه ای که محلی جهت قرار گیری فر توکار برای آن تعبیه نشده است نمی توان فری نظیر فر توکار اخوان را نصب کرد.

آسان بودن نظافت

با توجه به نصب توکار وسایل آشپزخانه و ایجاد ظاهری یکپارچه با دیگر وسایل آشپزخانه بدون ایجاد شکاف، حفره ها و … میان وسایل، امکان نظافت راحت تر و سریعتر وسایل آشپزخانه امکان پذیر می شود. همچنین وسایل آشپزخانه توکار سبب می گردند تا با صرف انرژی کمتر و با سرعت بالاتری بتوان وسایل آشپزخانه را نظافت کرده و نتیجه و ظاهر بهتری نیز کسب نمود.

ایجاد ایمنی بیشتر

یکی از مزایای استفاده از وسایل آشپزخانه توکار ایمنی بالاتر در آشپزخانه است. برای مثال در مناطق زلزله خیزی که احتمال وقوع زلزله بیشتر است، یکی از راه های آمادگی در برابر زلزله در آشپزخانه استفاده از لوازم توکار آشپزخانه است که استحکام بیشتری داشته و در برابر حرکات ناشی از زلزله نریخته و دچار آسیب نمی شوند؛ همچنین افرادی که کودکی در منزل دارند با استفاده از محصولات توکار در آشپزخانه خون ایمنی بالاتری را برای کودک خود در آشپزخانه ایجاد می کنند و برای مثال خطر آویزان شدن کودکان از وسایل آشپزخانه را کاهش می دهد.

دسترسی آسانتر به وسایل آشپزخانه

استفاده از وسایل آشپزخانه توکار راحتی استفاده برای کاربران را نیز به دنبال دارد. برای مثال استفاده از فر توکار اخوان جایی نصب می گردد تا کاربر جهت استفاده از آن نیازی به خم شدن نداشته و متناسب با ارگونومی و راحتی استفاده از این وسیله نصب می شود، شاید یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت فر توکار اخوان در مقایسه با دیگر فرها همین ارگونومی بهتر و راحتی استفاده از آن ها باشد.

تنوع در طراحی، جنس و رنگ وسایل آشپزخانه توکار

وسایل آشپزخانه توکار به دلیل ایجاد یکپارچگی با سایر وسایل آشپزخانه در طراحی، جنس و رنگ تنوع بالاتری داشته و امکان انتخاب های بیشتری را برای خریداران فراهم می کنند. برای مثال در خرید فر توکار اخوان، خریداران از نظر ابعاد، رنگ و جنس فر توکار گزینه های متعددی جهت انتخاب دارند تا فر انتخاب شده با سایر وسایل آشپزخانه شان هماهنگ و یکنواخت باشد.

دسترسی به فضای مفید بیشتر

امروزه بسیاری از مردم در آشپزخانه هایی کوچک با متراژ پایین زندگی می کنند. درچنین آشپزخانه های کوچکی استفاده بهینه از هر قسمت از آشپزخانه اهمیت خواهد داشت. استفاده از لوازم توکار آشپزخانه سبب می گردد تا از از فضای کوچک بطور بهینه استفاده شده و فضای آزاد بیشتری باقی بماند. البته علاوه بر آشپزخانه های کوچک در آشپزخانه هایی با متراژ بالاتر نیز از وسایل توکار استفاده می شود و استفاده از این نوع وسایل مانند سینک توکار اخوان بیشتر با هدف یکپارچگی و طراحی های زیباتر در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب استفاده از لوازم توکار آشپزخانه

استفاده از لوازم توکار آشپزخانه در کنار تمام مزایایی که برای کاربر به دنبال دارد دارای معایبی نیز خواهد بود. برخی معایب استفاده از لوازم توکار در آشپزخانه عبارتند از:
ممکن است در صورت نیاز به تغییر خانه کاربر نیاز داشته باشد تا این وسایل را کنار گذاشته و وسایل جدیدی خریداری کند.
زمانی که از وسایل توکار در آشپزخانه استفاده می شود، تقریباً چیدمان وسایل در آشپزخانه ثابت بوده و امکان تغییر دکوراسیون در خانه مشکل خواهد بود.
اغلب لوازم توکار در مقایسه با دیگر وسایل از نظر خریداری و نصب هزینه بالاتری خواهند داشت.
لوازم خانگی توکار در مقایسه با دیگر وسایل تعمیر سخت تری خواهند داشت.
لوازم خانگی توکار اغلب انرژی بیشتری مصرف می کنند، برای مثال یخچال توکار می بایست به سیستم خنک کنندگی قوی مجهز بوده و این سبب صرف انرژی بیشتر خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *