مقالات سینک

معایب سینک بدون سینی را بشناسید🚫

معایب سینک بدون سینی

سینک ظرف‌شویی یکی از پرکاربردترین بخش ها در هر آشپزخانه به شمار می آید. در حال حاضر برندهای مختلفی وجود دارند که انواع سینک ها را با ویژگی های گوناگون تولید می کنند. یکی از مطرح ترین برندهای ایرانی، اخوان است که محصولات باکیفیت و مرغوبی را به دست مشتریان می رساند. پیش از خرید سینک اخوان، باید بررسی کنید که کدام محصول برای آشپزخانه شما مناسب است. با در نظر گرفتن نقاط ضعف و امتیازات هر محصول، می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله قصد داریم سینک های بدون سینی را مورد بررسی قرار دهیم. این دسته از سینک های ظرف‌شویی تنها دارای لگن بوده و فضایی برای قرار دادن مواد غذایی در کناره ها ندارند. استفاده از سینک بدون سینی ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی به همراه داشته باشد. از همین رو، در ادامه همراه ما باشید تا معایب و مزایای سینک بدون سینی را بررسی کنیم.

بررسی مزیت‌ها و معایب انواع مدل‌های سینک ظرف‌شویی آشپزخانه

سینک ظرف‌شویی دارای انواع مختلفی است. این تجهیزات معمولاً از جنس استیل یا گرانیت تولید می شوند. در اغلب موارد کیفیت محصولات تولید شده در هر دو جنس مناسب بوده و عمر طولانی دارند. معمولاً با توجه به فضای نصب و نحوه طراحی کابینت ها از انواع سینک ظرف‌شویی می توان استفاده کرد. از انواع سینک ظرف‌شویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
· سینک تک لگن
· سینک تک لگن با سینی (سینک سایز 100)
· سینک دو لگن بدون سینی
· سینک دو لگن بزرگ با سینی

سینک تک لگن با سینی

سینک تک لگن با سینی، یکی از پرکاربردترین انواع سینک به شمار می آید. این محصولات دارای یک سینی آبچکان و یک لگن کوچک میوه شویی در کنار هستند. معمولاً به سینک تک لگن با سینی، سینک سایز 100 نیز گفته می شود. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که می توانید بر روی هر نوع کابینتی اتصال دهید. سینک توکار اخوان از جمله پرطرفدارترین سینک ها در این سبک است. سینک تک لگن با سینی، یک انتخاب عالی برای آشپزخانه های کوچک به شمار می رود. شما می توانید بر روی قسمت سینی آن ظروف را خشک کنید و بر روی قسمت لگن، شستشو را انجام دهید.

سینک دو لگن با سینی

سینک های دو لگن با سینی نیز بسیار محبوب هستند. معمولاً در آشپزخانه های ایرانی که دارای ابعاد متوسط تا بزرگی هستند، از این سینک ها استفاده می شود. در این سینک ها یک سینی در سمت چپ یا راست دو لگن قرار می گیرد. معمولاً بر اساس نوع طراحی کابینت ها می توانید از نمونه ها و ابعاد متنوع سینک های دو لگن با سینی استفاده کنید.
سینک دو لگن بدون سینی
سینک های دو لگن بدون سینی نیز بسیار مناسب آشپزخانه های کوچک هستند. شما می توانید به صورت هم‌زمان در یک لگن شستشو را انجام داده و در لگن دیگر عمل آبکشی را انجام دهید. با این حال، برخی از افراد بر این باورند که سینک های با سینی مناسب تر از سینک های بدون سینی هستند.

بررسی معایب سینک بدون سینی

زمانی که قصد انتخاب سینک آشپزخانه را دارید، باید به جزئیات طراحی و ساخت کابینت ها نیز توجه داشته باشید. به این ترتیب می توانید بهترین مدل سینک را تهیه نمایید. سینک ظرف‌شویی به صورت شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو، راحتی استفاده و سهولت در تمیز کاری آن یکی از اولویت ها به شمار می رود. سینک های بدون سینی معمولاً انتخاب خوبی برای افرادی که مدام با ظرف‌شویی کار می کنند، نیست. این سینک ها فضای کافی برای قرار دادن ظروف و یا مواد غذایی ندارند و شما را با مشکلات متعددی مواجه خواهند کرد. در حین کار با سینک های بدون سینی، احتمال شکستن ظروف بسیار است. زیرا هنگام قرار دادن ظروف برای آبکشی در آن، ممکن است سطح ظرف لغزنده باشد و به داخل لگن سینی پرتاب شود. از طرفی، قسمت سینی سینک فضای زیادی را اشغال نمی کند. از همین رو، سینک یک لگن با سینی انتخاب مناسب تری برای فضاهای کوچک خواهد بود.

چرا نباید سینک بدون سینی بخریم؟

استفاده از سینک های بدون سینی، ممکن است در برخی مکان ها و شرایط انتخاب خوبی باشد. اما به طور کلی، اگر قصد دارید از ظرف‌شویی خانه خود به صورت مدام استفاده کنید، این سینک ها مناسب نیستند. از معایب سینک بدون سینی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  کمبود جا و دشواری در فرآیند شستشوی ظروف و میوه از معایب اصلی سینک های بدون سینی به شمار می آیند
  •  نبود سینی در کنار سینک، باعث می شود مواد غذایی شسته شده را بر روی کابینت و یا داخل لگن سینک قرار دهید که آلودگی زیادی همراه خواهد داشت
  •  سینک های بدون سینی معمولاً اندازه استانداری ندارند، از همین رو برای استفاده در هر آشپزخانه ای مناسب نیستند
  •  این محصولات به دلیل نداشتن فضای کافی سریع تر در معرض خرابی و خط و خش قرار می گیرند

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *