مقالات سینک

چرا سینک آشپزخانه را از ورق استیل می‌سازند؟

سینک استیل

ورق استیل فرآورده‌‌ای بر پایه آهن است و تفاوت آن در وجود عناصر متفاوتی است که در ساخت آن به کار می‌رود. این عناصر موجب مقاومت بیشتر ورق در برابر خوردگی، انعطاف پذیری و استحکام آن می‌شود. در ورق‌های استیل از عناصر کربن، منگنز، کروم و نیکل استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها عنصر منگنز است که باعث استحکام نهایی ورق استیل می‌شود و به شدت سختی فولاد را به خصوص برای جوشکاری و آهنگری افزایش می‌دهد.

از این ورق در صنایع مختلفی مثل پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات فرآوری مواد غذایی مثل سینک آشپزخانه استیل استفاده می‌شود که در ادامه به انواع، خواص و مزایای آن می‌پردازیم.

چرا در سینک آشپزخانه از ورق استیل استفاده می‌کنند؟

ورق استیل مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و خوردگی‌ها دارد. از دیگر مزیت سینک آشپزخانه استیل این است که با دوام است و تمیزکاری آن راحت و بی‌دردسر می‌باشد.


با این که سینک آشپزخانه از مواد گسترده‌‌ای از جمله فولاد ضدزنگ، کامپوزیت، چینی، مس و خاک نسوز تولید می‌شود، اما مهم‌ترین ویژگی که برای اکثر افراد هم مهم تلقی می‌شود دوام سینک است. ورق استیل برای سینک آشپزخانه علاوه بر دوام بسیار خوب، مقرون به صرفه بوده و سازگاری خوبی با محیط زیست دارد.

علاوه بر این، سینک ظرفشویی به علت مصرف روزانه بسیار در معرض خوردگی می‌باشد که به دلیل خوردگی بسیار کم استیل آن را بسیار پرطرفدار می‌کند. به طور کلی سینک آشپزخانه استیل می‌تواند با قیمتی مقرون به صرفه، بدون خوردگی و آسیب سال‌ها به شما خدمت کند.

مزیت سینک آشپزخانه استیل این است که در مقایسه با دیگر عناصر که برای ساخت سینک استفاده می‌شوند، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

سینک آشپزخانه استیل
سینک توکار 6NEW

 

مشاهده کنید: قیمت سینک اخوان با تخفیف ویژه از نمایندگی

چرا سینک آشپزخانه استیل تهیه کنم؟

اگر برای شما هم سوال است که چرا باید به جای انواع مختلف سینک از سینک آشپزخانه استیل استفاده کرد و مزیت سینک آشپزخانه استیل چه می‌باشد، باید به خصوصیات استیل نگاهی دوباره بیاندازید! سینک استیل شیک و جذاب است و برخلاف گذشته که انواع کمی از آن وجود داشت، در حال حاضر ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد.

علاوه بر این تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار راحت است و لکه برنمی دارد. سینک استیل قابل بازیافت است و با محیط زیست کاملا سازگار است. این سینک‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند که باعث طراحی راحت‌تر فضای منزل و پرطرفدارتر شدن آن در جامعه می‌شود. سینک‌های استیل رایج‌ترین انتخاب مردم در سرتاسر جهان هستند که می‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب شما باشد!

سینک آشپزخانه استیل
سینک توکار 15

 

مشاهده کنید: خرید سینک توکار اخوان با قیمت مناسب در تهران با ارائه ضمانت کالا

مراقبت ورق استیل برای سینک آشپزخانه چگونه است؟

مراقبت از سینک آشپزخانه استیل بسیار آسان است و در برابر مواد شیمیایی خانگی و شوینده‌ها بلاتاثیر است. بهترین راهکار برای حفظ جلا و درخشندگی استیل پاک کردن با پاک کننده‌های خانگی و یک حوله نرم می‌باشد. ورق استیل به کار رفته در سینک ظرفشویی ورق استیل ۳۰۴ است که مزیت سینک ظرفشویی با استیل ۳۰۴ دوام بالا، ضدزنگ بودن، قابل بازیافت بودن و سطح براق آن است.
این ورق‌ها عمر طولانی دارند ولی با گذشت زمان و جذب آلودگی، گرد و غبار و چربی کدر شده و براق بودن اولیه خود را از دست می‌دهند. برای تمیز کردن ورق استیل سینک ظرفشویی بهتر است از آب گرم، آب لیمو، سرکه سفید و ژل‌های مخصوص استفاده کرد. همچنین می‌توان از الکل و آب گرم نیز در مرحله آخر استفاده کرد که باعث دفع آلودگی‌ها و چربی‌ها از سطح سینک می‌شود.

ورق استیل ۳۰۴ چه خصوصیاتی دارد که آن را منحصر به فرد می‌کند؟

استیل ۳۰۴ مقاومت زیادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. این خصوصیت آن را از ورق‌های استیل سری ۴۱۰ و ۴۰۰ که سختی بیشتری دارند متمایز می‌کند. در واقع ورق استیل ۳۰۴ است که در سینک‌های آشپزخانه استیل، قابلمه‌ها و دیگر لوازم آشپزخانه استفاده می‌شود. ورق‌های استیل تنوع زیادی دارند که باعث برتری و مزیت یک سینک آشپزخانه بر دیگری می‌شود.

به همین دلیل هنگام خرید باید حتما به نکاتی مثل مقاومت آن به خوردگی، خواص مکانیکی- حرارتی و ضخامت آن توجه کرد. همچنین از لحاظ ظاهری ورق استیل باید سطحی صاف و صیقلی داشته باشد و ظاهرا نقره‌‌ای و براق باشد. در کل سینک استیل ظرفشویی باید ظاهری یکدست و خوشایند و درخشان داشته باشد.

جمع بندی

امروزه تنوع در بازار سینک و لوازم آشپزخانه بالا رفته و انتخاب سینک مناسب، شیک، با دوام و البته مقرون به صرفه را دشوار کرده است. سینک ظرفشویی علاوه بر کارایی زیاد، ظاهر آشپزخانه را بسیار تغییر می‌دهد و می‌تواند آشپزخانه شما را به آشپزخانه‌‌ای ایده آل و شیک‌تر از قبل تغییر دهد. با توجه به مزیت‌ سینک آشپزخانه استیل که به آن‌ها اشاره کردیم، بهترین انتخاب برای جنس سینک ظرفشویی استیل ۳۰۴ است.

 

البته در نظر داشته باشید با اینکه مراقبت و نگهداری آن از باقی عناصر هم رده آن در بازار راحت‌تر است، اما در صورتی که می‌خواهید سینک آشپزخانه استیل خود را مدت طولانی نگه دارید، نیازمند مراقبت و نگهداری مداوم است. با این حال نگران نباشید! این موضوع از منحصر به فرد بودن و جذابیت و مقاومت سینک‌های استیل نمی‌کاهد و استیل ۳۰۴ تا الان نیز از بهترین جنس‌های سینک ظرفشویی در بازار محسوب می‌شود.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *