مقالات سینک

سینک ظرفشویی استیل بهتر است یا کورین؟

سینک استیل یا کورین

تفاوت سینک ظرفشویی استیل با کورین را نمی‌دانید؟ این راهنما برای کمک به شما نوشته شده است تا بین سینک کورین و استیل بهترین انتخاب را داشته باشید.

تصمیم گیری در مورد بهترین متریال برای سینک آشپزخانه سخت است، بنابراین باید ابتدا با مزایا و معایب این دو متریال آشنا شوید تا تصمیمی آگاهانه در مورد خرید سینک داشته باشید چرا که سینک چیزی نیست که بخواهید هر سال آن را تعویض کنید.

 

سینک توکار 6NEW

 

مشاهده کنید: نمایندگی سینک اخوان در تهران توسط سازه کالا

معرفی سینک ظرفشویی استیل

برای درک تفاوت سینک ظرفشویی استیل با کورین، ابتدا به معرفی سینک ظرفشویی استیل می‌پردازیم. سینک‌های آشپزخانه از جنس استیل هنوز هم محبوب‌ترین سینک‌ها هستند و با تنوع بسیار زیادی از اندازه و شکل می‌توانند آنچه را که شما از یک سینک می‌خواهید را به شما بدهند. سینک‌های استیل، نگهداری آسانی دارند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و تا زمانی که به درستی از آنها مراقبت شود و پس از هر بار استفاده پاک شوند، نباید لک شوند. از آنجایی که این سینک‌ها سبک‌تر از سایر گزینه‌ها هستند، نحوه نصب آنها نیز آسان و راحت است. سینک‌های استیل ضد زنگ معمولا ارزان‌ترین گزینه هستند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید بهترین انتخاب خواهند بود.

 

یکی از اشکالات سینک‌های استیل نازک این است که نه تنها مستعد فرورفتگی و خراش هستند، بلکه باعث می‌شوند، هنگام استفاده از سینک سر و صدای بیشتری تولید شود. هرچه فولاد ضد زنگ ضخیم‌تر باشد، سینک بی‌صداتر و البته گران‌تر است. برخی از سینک‌های استیل دارای پدهای مخصوص جذب صدا در زیر سینک هستند تا صدا را بیش از پیش کاهش دهند.

سینک استیل

معرفی سینک ظرفشویی کورین

برای بررسی تفاوت سینک ظرفشویی استیل با کورین، باید با ویژگی‎های سینک ظرفشویی کورین بیشتر آشنا شوید. امروزه سینک‌ها با متریال‌های جدیدی ساخته می‌شوند و سنگ کورین یکی از متریال‌های جدید است. کورین یک سنگ مصنوعی است که از ترکیب پلیمرهای اکریلیک با سایر مواد معدنی و مواد مشتق شده از سنگ ساخته می‌شود. این مخلوط پلیمری اکریلیک در قالب‌ها ریخته می‌شود تا ورق‌هایی به ضخامت‌های متفاوت ساخته شود.

 

سینک‌های کورین را می‌توان در سه مدل یکپارچه، روکار و توکار، در اندازه‌های بی‌شمار یک یا دو لگن طراحی و اجرا کرد. سینک‌های یکپارچه به گونه‌‌ای طراحی می‌شوند که با قسمت سطح کابینت کاملاً یکسان هستند و هیچ درزی بین صفحه کابینت و سینک وجود ندارد. عدم وجود درز کمک می‌کند تا هیچ گونه آلودگی در اطراف سینک جمع نشود.

 

مهمترین ویژگی این متریال، آنتی باکتریال بودن آن است و برای مقاومت در برابر رشد کپک سطح غیر متخلخل دارد. آنچه در سینک‌های کورین بیشتر اهمیت دارد تمیز شوندگی آسان است و همچنین هیچ محدودیتی برای امکانات طراحی برای آنها وجود ندارد. زیبایی، عملکرد بالا، دوام، مقاومت در برابر لکه، نگهداری و مراقبت آسان تنها برخی از دلایلی هستند که شما را به خرید سینک ظرفشویی کورین ترغیب می‌کنند. سینک‌های کورین را در رنگ‌ها و سبک‌های متنوع انتخاب کنید.

 

سینک کورین
سینک توکار 15

 

مشاهده کنید: خرید سینک توکار اخوان با قیمت مناسب از نمایندگی با ارائه ضمانت نامه

کدام سینک بهتر است، استیل یا کورین؟

با توجه به تفاوت سینک ظرفشویی استیل با کورین، طول عمر هر دو سینک بالا است، در صورتی که نگهداری و نظافت آنها به درستی انجام شود. پس از بررسی ویژگی‌ها، مزیت و معایب سینک‌های استیل و کورین می‌توان این طور نتیجه گرفت که سینک‌های استیل مستعد خراش و ضربه هستند، اما سینک‌های کورین گرچه خراشیده می‌شوند اما از مقاومت بیشتری برخوردارند.

سینک‌های کورین به دلیل خاصیت ضد باکتریال، ضد کپک و ضد قارچی که دارند نسبت به سینک‌های استیل گران‌تر هستند.

 

رنگ‌های کورین در گذشته محدود به رنگ‌های ملایم با الگوهای یکنواخت بودند اما امروزه در سینک‌های ظرفشویی کورین تنوع رنگ وجود دارد. در مقابل، در سینک‌های استیل تنها یک رنگ را می‌توانید انتخاب کنید.

 

برای عدم جذب آلودگی سینک‌های کورین به دلیل یکپارچه بودن با سطح کابینت می‌توانند انتخاب بهتری باشند. همچنین سینک کورین غیر متخلخل است و نیازی به آب بندی ندارد. در واقع یکی از مزیت‌های بی‌چون و چرای سینک‌های کورین درزهای تقریباً نامرئی آنها است.

 

به طور کلی اگر هزینه برای شما مهم است، سینک‌های استیل مقرون به صرفه‌تر هستند. اما، نمی‌توان انکار کرد که یک سینک یکپارچه کورین بسیار شیک است، گرچه قیمت بالاتری دارد.

 

از آنجایی که کورین سطح نرم‌تری نسبت به استیل دارد می‌تواند خراشیده شود. دقت داشته باشید اگر ظروف خیلی داغ را داخل سینک کورین بگذارید به دلیل مقاومت حرارتی پایین ممکن است سطح کورین بسوزد. همچنین برخی از پاک کننده‌ها و مواد شیمیایی ممکن است باعث تغییر رنگ کورین شوند.

 

سینک‌های استیل نازک بیشتر احتمال دارد خراشیده شوند، اگر چیز سنگینی در آن بیفتد، می‌تواند به راحتی فرورفتگی ایجاد شود. همچنین می‌تواند یک سینک پر سر و صدا باشد. اینک به این سوال پاسخ دهید که سینک ظرفشویی استیل بهتر است یا کورین؟

جمع بندی

سینک ظرفشویی در طیف مختلفی از متریال تولید می‌شود که هر یک دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد هستند. برای انتخاب سینک ابتدا بودجه سپس نوع دکوراسیون آشپزخانه را در نظر بگیرید. در بین متریال استیل یا کورین، شما می‌توانید با توجه به تفاوت سینک ظرفشویی استیل با کورین، سلیقه و بودجه‌‌ای که در نظر گرفته‌‌اید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *