مقالات سینک

راه‌های نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی

نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی

آیا راه‌های نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی را می‌دانید؟ با چند ترفند ساده، مرتب سازی کابینت زیر سینک را برای شما آسان خواهیم کرد. دانستن اینکه چگونه زیر سینک آشپزخانه را مرتب کنیم، می‌تواند برای اکثر ما یک کابوس باشد.


بهترین راه این است که ابتدا همه چیز را از کابینت زیر سینک خارج کرده و اقلام مشابه را با هم گروه بندی کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد در مورد چیدمان متفاوت و سازماندهی محصولات شوینده، به یک ایده جذاب برسید. در ادامه چند راهکار ساده جهت نظم دهی کابینت زیر سینک را بررسی خواهیم کرد.

سینک روکار 151SP

 

مشاهده کنید: خرید سینک اخوان با تخفیف از نمایندگی با ارائه ضمانت نامه

چند نکته برای نظم دهی کابینت زیر سینک

برای نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی، به چند نکته دقت کنید. به دلیل وجود لوله‌ها، ذخیره سازی زیر سینک می‌تواند مشکل باشد. بنابراین قبل از ایده پردازی، فضای موجود را اندازه بگیرید. مقدار و اندازه محصولاتی را که باید ذخیره کنید را در نظر بگیرید، آنها می‌توانند بلند، کوتاه، باریک یا پهن باشند. به دنبال راه حل‌هایی باشید که بتوانید استفاده از فضا را به حداکثر برسانید.

 

به هنگام چیدمان نیز اقلامی که بیشتر استفاده می‌شوند را در جلو و اقلامی که کمتر استفاده می‌شوند را در پشت نگه دارید. البته دقت داشته باشید بطری‌های بلند در عقب و بطری‌های کوتاه در جلو باشند تا دسترسی به همه مواد شوینده آسان تر شود. همچنین در چیدمان، محصولات مشابه را در یک باکس قرار دهید. به عنوان مثال قرص، نمک و مایع ماشین ظرفشویی را با هم نگه دارید.

نظم دادن به کابینت زیر سینک

· نظم دهی اطراف لوله کابینت زیر سینک

سخت‌ترین قسمت نظم دادن به کابینت زیر سینک، اطراف لوله‌ها هستند. برای سازمان دهی این فضا باید از باکس‌های کشویی دو یا سه طبقه باریک استفاده کنید. آنها به شما کمک می‌کنند تا از فضای عمودی کابینت استفاده بهینه داشته باشید. همچنین باکس‌های کشویی این امکان را به شما می‌دهند تا دسترسی به انتهای کابینت نیز برای شما آسان شود. یک راهکار ساده دیگر این است که می‌توانید یک لوله پلاستیکی محکم را در قسمت جلوی لوله‌ها به دو سمت دیوار کابینت متصل و بطری‌های مواد شوینده همچون شیشه پاک کن یا گاز پاک کن را روی میله آویزان کنید. با این کار فضای بیشتری در قسمت کف، برای ذخیره سازی وجود خواهد داشت و استفاده از فضا را به حداکثر می‌رسانید.

· نظم دهی پشت لوله کابینت زیر سینک

برای نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی، قسمت پشت لوله‌ها انتخاب‌های بسیاری وجود دارد. امروزه طراحان، شلف‌های مختلفی را با توجه به نیاز شما طراحی کرده‌اند که می‌توان به شلف‌های گوشه‌ای اشاره کرد. این شلف‌ها در انواع مختلف ثابت، متحرک، چرخشی، کشویی، قفسه‌ای، یک طبقه، چند طبقه، چوبی، فلزی و پلاستیکی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود و دسترسی به گوشه کابینت، بهترین مدل شلف را انتخاب کنید.

· نظم دهی جلوی لوله کابینت زیر سینک

معمولا فضای جلوی لوله‌ها نسبت به سایر بخش‌های کابینت زیر سینک ظرفشویی بیشتر است. بنابراین می‌توانید از شلف‌های مختلف برای سازماندهی این قسمت استفاده کنید. بهترین گزینه برای این قسمت استفاده از شلف‌های چند طبقه است. این شلف‌ها را می‌توانید در انواع قفسه‌ای، کشویی، پلاستیکی یا فلزی انتخاب کنید. اگر قصد دارید از سبد و باکس‌های دردار استفاده کنید، بهتر است از باکس‌هایی استفاده کنید که جریان هوا در آنها رد و بدل می‌شود. در برخی از موارد اگر فضای موجود بیش از اندازه بزرگ است، می‌توانید از شلف‌های چرخشی را نیز استفاده کنید تا دسترسی به تمام مواد شوینده‌ها برای شما راحت‌تر باشد. از قلاب‌ها نیز می‌توانید برای این شلف‌ها استفاده کنید. با آویزان کردن چند قلاب به لبه‌های شلف‌های فلزی می‌توانید سایر لوازم را به قلاب‌ها آویزان کند.

نظم دهی به کابینت زیر سینک

· نظم دهی روی درب کابینت زیر سینک

برای نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی، درهای کابینت مکانی ایده آل برای نگهداری همه چیز از کیسه زباله و کیسه خرید گرفته تا دستمال کاغذی و اسفنج هستند.

سازماندهی درب کابینت دو طرح اساسی دارد. یک طرح استفاده از گیره‌های چسبنده است. شما می‌توانید با توجه به فضای درب، گیره‌های چسبنده را در تعدادی مشخص خریداری و با فاصه‌های مشخص روی درب بچسبانید. بدین ترتیب می‌توانید لوازمی که قابلیت آویزان کردن را دارند بر روی درب کابینت آویزان کنید. طرح دوم برای نظم دادن به کابینت استفاده از سبد ارگانیزر است که از بالای درب می‌توانید آن را آویزان کنید. این سبدها در طبقات مختلف، با ارتفاع‌های متغیر، با جنس پلاستیک و فلزی قابل دسترس هستند.

دقت داشته باشید که این سبدها بسیار باریک هستند و باید مواد شوینده باریک را در آن قرار دهید. توصیه می‌شود شلف روی درب را با کف کاملا پوشیده انتخاب کنید تا بر اثر بی‌احتیاطی، مواد شوینده به داخل کابینت نریزد. همچنین بهتر است از جنس پلاستیکی خریداری شود تا دچار زنگ زدگی نشود.

سینک روکار 151SP

 

مشاهده کنید: خرید سینک توکار اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

سخن پایانی

به طور کلی، بخش‌بندی و دسترسی به مواد شوینده، نیازهای کلیدی برای چیدمان زیر سینک هستند. با استفاده از راه‌حل‌های مختلف که در این راهنما ارائه شد، می‌توانید نه تنها از فضای داخل کابینت بلکه از فضای روی درب‌ها نیز استفاده لازم را ببرید. با این ترفندها می‌توانید به راحتی به محصولات شوینده دسترسی داشته باشید و از شلوغی کابینت دور شوید. اگر نظم دادن به کابینت زیر سینک ظرفشویی را به خوبی انجام دهید، از اینکه آشپزخانه شما همیشه مرتب خواهد بود، شگفت زده خواهید شد. برای مشاهده قیمت محصولات اخوان می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *