مقالات اجاق گاز

مقایسه اجاق گاز آلتون و پیلوت صفر تا صد

مقایسه اجاق گاز آلتون و پیلوت صفر تا صد

اجاق گاز از وسایل کاربردی آشپزخانه است. به دلیل اهمیت این وسیله در آشپزخانه افاد به دنبال خرید باکیفیت ترین اجاق گاز و مقرون به صرفه ترین آن ها هستند. با توجه به تنوع برندهای موجود در بازار، به منظور خرید اجاق گاز ابتدا لازم است تا با ویژگی های برند مورد نظر آشنا شده و با چشمانی باز به خرید اجاق گاز بپردازیم. از میان برندهای اجاق گاز موجود در بازار اجاق گاز برند آلبون و پیلوت، دو برند پرطرفدار محسوب می گردد. لذا در این مقاله قصد داریم در ابتدا به بررسی مزایا و معایب هرکدام از اجاق گازهای برند آلتون و پیلوت پرداخته و در ادامه اجاق گاز آلتون و پیلوت را با یکدیگر مقایسه کنیم. اگر به دنبال گاز خوب با قیمت مناسب هستید می توانید گاز رومیزی اخوان را نیز انتخاب کنید.

اجاق گاز آلتون

اجاق گاز آلتون یک برند ایرانی است. شرکت تولیدی صنعتی البا گاز با برند آلتون در تولید انواع اجاق گازهای مختلف و متنوع وارد عرصه ملی شده است. ا ویژگی های برند ایرانی اجاق گاز آلتون می توان به وجود ترموکوبل در اجاق گاز اشاره کرد که ایمنی اجاق گاز را افزایش می دهد. وجود پنل کنترلی لمسی در برخی از مدل ها نیز از دیگر مزایای اجاق گاز آلتون است. اجاق گازهای مبله این برند دارای فر بوده و فر آن ها دارای فن به منظور گردش هوا است.
شیشه مورد استفاده در اجاق گازهای مبله آلتون دوجداره است. اجاق گازهای آلتون به فندک برقی مجهز هستند و دارای زمان سنج برای پخت غذا هستند. پایه های استیل این اجاق گاز قابل تنظیم بوده و می توان ارتفاع اجاق گاز را تنظیم کرد.
اجاق گاز آلتون در مدل های MXW، MXS و MXB از پرطرفدارترین مدل های اجاق گاز آلتون به شمار می روند. انواع اجاق گازهای آلتون دارای گرید A مصرف انرژی هستند.

اجاق گاز پیلوت

اجاق گاز پیلوت نیز یکی از برندهای ایرانی است. برند پیلوت با توجه به ایرانی بودن خدمات پس از فروش مناسبی دارد. مصرف گاز به میزان مناسب و بهینه از دیگر مزایای اجاق گاز پیلوت است. انواع مبله اجاق گاز پیلوت دارای فر بوده و درب فر به شیشه نشکن مجهز است. قیمت اجاق گاز پیلوت در مقایسه با برندهای خارجی و نمونه های داخلی بسیار مقرون به صرفه است.
اجاق گاز پیلوت در مدل های PZ، PF5 و GMB1 بیشترین طرفدار را دارد. اجاق گاز پیلوت دارای ترموکوپس است و از این لحاظ ایمنی مناسبی را برای مصرف کنندگان پدید خواهد آورد. داشتن فندک خودکار و زمان سنج برای پخت غذا از دیگر مزایای اجاق گاز پیلوت به شمار می رود. یکی از ویژگی های اجاق گاز پیلوت استیل با کیفیت به کار رفته در این اجاق گاز است که در برابر خوردگی مقاومت داشته و طول عمر بالایی دارد.
اجاق گاز پیلوت در مقایسه با نمونه های داخلی تنوع زیادی دارد. اما نبود امکاناتی چون صفحه نمایش لمسی و یا طراحی ضعیف و ظاهر بسیار ساده این نوع از اجاق گاز از معایب اجاق گاز پیلوت به شمار می رود.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سینک اخوان

مقایسه اجاق گاز آلتون و پیلوت

در برخی از جنبه های خرید اجاق گاز برند پیلوت نسبت به آلتون برتری داشته و بالعکس. برای مثال اجاق گاز پیلوت در مقایسه با آلتون مقرون به صرفه تر است، اما اجاق گاز آلتون در انواع مختلف دارای صفحه نمایش لمسی است که اجاق گاز پیلوت از این ویژگی بهره مند نیست. همچنین طراحی اجاق گاز آلتون در مقایسه با اجاق گاز پیلوت بهتر است و تنوع بالاتری در انواع مدل های اجاق گاز می توان مشاهده کرد.
از دیگر مزایای اجاق گاز پیلوت نسبت به آلتون کیفیت استیل به کار رفته در آن است که سبب عمر بالای این اجاق گاز می شود. اما از طرفی دیگر وجود پایه های استیل قابل تنظیم در برند آلتون به عنوان یکی از محاسن این اجاق گاز به شمار می رود.
در خرید اجاق گاز فاکتورهای مختلفی جهت خرید وجود دارد. متناسب با نیازها می بایست به هرکدام از این ویژگی ها اهمیت و وزن خاصی قایل شد. کاملاً واضح است که هر برندی تمامی ویژگی های یک اجاق گاز مناسب را ندارد، لذا بسته به نیاز مشتریان می بایست با توجه به خواسته های خود برند مناسب اجاق گاز خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: فر برقی داتیس چیست و چه مزایایی دارد؟

برخی پارامترهای خرید اجاق گاز

از جمله پارامترهای اصلی که هرکدام از خریداران اجاق گاز می بایست مورد توجه قرار دهند، عبارتند از:

• اندازه اجاق گاز: اندازه اجاق گاز می بایست متناسب با اندازه آشپزخانه باشد. همچنین با توجه به مصرف انرژی مقرون به صرفه نیست در صورت فضای بیشتر در آشپزخانه گاز با اندازه و تعداد شعله های بیشتر خریداری شود. لازم است اندازه اجاق گاز متناسب با نیاز مصرف کنندگان باشد.

• جنس بدنه: یکی از متریال های مورد استفاده در بدنه اجاق گاز استیل بدنه است. در صورتی که این استیل از کیفیت بالایی باشد، علاوه بر اینکه عمر اجاق گاز افزایش می یابد، ظیبایی و ظاهر اجاق گاز با گذشت زمان حفظ شده و ظاهر خود را از دست نخواهد داد.

• فر: یکی از ملحقات اجاق گاز های مبله فر دستگاه است. اندازه فر، داشتن جوجه گردان، تعداد سینی ها، داشتن شیشه نسوز در فر، داشتن فن داخل فر و … همگی از ویژگی های فر به شمار می روند.
علاوه بر قابلیت های بالا امکانات جانبی دیگری همچون در اختیار داشتن قفل کودک، داشتن صفحه نمایش لمسی، داشتن ترموکوبل جهت ایمنی بالاتر، قطع کن خودکار و … همگی از قابلیت های جانبی اجاق گاز به شمار می روند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *