مقالات هود

علت سر و صدای زیاد هود آشپزخانه و راهکار‌های آن

علت صدای زیاد هود و راهکار آن

آشپزخانه قلب تپنده‌ هر خانه است. جایی که بوی زندگی در آن جریان دارد و بعد از مشغله‌های روزانه، مأمنی برای گرفتن انرژی و شروع دوباره است؛ اما وقتی سروصدای زیادی در آن حاکم می‌شود، افراد را اذیت می­کند.

 

در این مقاله به علت صدای هود آشپزخانه می‌پردازیم.

 

هود آرو

 

مشاهده کنید: قیمت هود مخفی داتیس با تخفیف از نمایندگی 

علت صدای هود آشپزخانه

اولین اقدام برای رفع سروصدای زیاد هود، بررسی علت صدای هود آشپزخانه است. ابتدا باید فهمید مشکل کار کجا است تا به راحتی بتوان مشکل را برطرف نمود.

علت سرو صدای زیاد هود

· صدای طبیعی هود

اصطکاکی که بین هوا و پره‌های فن ایجاد می‌شود، صدای طبیعی هود آشپزخانه را ایجاد می‌کند. پس مقداری از صدا که آزاردهنده نیست برای هود کاملاً طبیعی است.

· خرابی موتور هود

یکی از محتمل‌ترین علتی که برای سرصدای زیاد هود می‌شود تصور کرد، خرابی موتور هود است. هود‌هایی از عمر آن‌ها خیلی می‌گذرد ممکن است در موتور آن اختلال ایجاد شود. گاهی وقت‌ها فقط تعویض موتور باعث قطع صدای آزاردهنده هود می‌شود‌. گاهی اوقات عوامل متعددی را می‌توان برای خرابی موتور بیان کرد. برای مثال اگر فیلتر هود خوب عمل نکند به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌شود.‌ همچنین با تعویض اجزا و قطعات قدیمی هود به کارایی بهتر موتور هود می‌توان کمک کرد‌.

· درست عمل نکردن پروانه‌ فن

گاهی اوقات نیز موتور هود مشکلی ندارد و تنها ایراد از پروانه‌های فن هست که به درستی عمل نمی‌کنند. گیر کردن اجسام بزرگ که مانع از چرخیدن درست فن می‌شود یا قرارگیری نادرست فن در جایگاه خود، همچنین قدیمی بودن پروانه‌های آن هم باعث ایجاد سروصدای زیادی می‌شود.

· شل شدن قطعات هود

همچنین وقتی قطعات هود و اجزای مختلف آن شل شوند سر و صدای زیاد برای هود ایجاد می‌کنند. از این که همه‌ قطعات در جای خود محکم هستند اطمینان حاصل کنید.

سرو صدای هود

عوامل موثر در صدای هود آشپزخانه

وجود ذرات چربی، دوده و ذرات گردوغبار در فیلتر نیز باعث صدای هود می‌شود.

برطرف کردن صدای هود آشپزخانه

در این بخش‌ به راهکار‌هایی برای برطرف نمودن صدای هود اشاره می‌کنیم‌:
تمیز کردن فیلتر، زدودن اجسام بزرگ از داخل هود، بررسی دوره‌ای و تعویض قطعات و اجزای هود، تعمیر هود به هنگام ایجاد خرابی در آن، ذرات چربی، دوده و ذرات گردوغبار در فیلتر نیز باعث صدای هود می‌شود. قدرت موتور، افزایش لایه‌های فیلتر، همگی این موارد در قطع صدای هود تأثیرگذار هستند.

نکاتی در مورد نگهداری صحیح هود آشپزخانه

در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم‌ که باعث افزایش طول عمر هود آشپزخانه می‌شود:

نصب هود در فاصله‌ مناسب از اجاق‌گاز

با نصب هود در فاصله‌ مناسب به راحتی می‌توانیم مصرف انرژی هود را بهینه کنیم و طول عمر هود را بالا ببریم. اگر هود در فاصله‌ نامناسب و کمتر از ارتفاع معمول باشد به موتور هود فشار می‌آید و هود سریع داغ می‌کند. همچنین اگر هود از اجاق‌گاز خیلی فاصله داشته باشد، کارکرد هود در زمان طولانی‌تری باعث تهویه هوا‌ی آشپزخانه می‌شود.

تعویض دوره‌ای فیلتر هود

فیلتر در استفاده‌ طولانی‌مدت، عملکرد خود را از دست می‌دهد چون دوده و ذرات چربی سطح فیلتر را می‌گیرد. باید در فواصل زمانی معین نسبت به تعویض فیلتر اقدام نمود.

نظافت و تمیزی هود

هود همانند سایر وسایل منزل نیازمند رسیدگی و مراقبت است. اهمیت نظافت هود باعث می‌شود قدرت مکش هود حفظ شود و فیلتر‌ها به خوبی عمل کنند.
تنظیم مکش فیلتر با توجه به تعداد اجاق‌های روشن گاز با استفاده از این قابلیت هود می‌توان متناسب با نیاز و تعداد اجاق‌های روشن، مکش هود را تنظیم نمود.

جمع بندی

هود همچون سایر وسایل‌آشپزخانه نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. چون هم ممکن است وسایل دیگر خوب کار نکرده و هم اینکه در آرامش خانه اختلال ایجاد کند. از مشکلاتی که در هنگام استفاده از هود پیش می‌آید سروصدای زیاد آن است. در این مقاله قصد داشتیم در مورد علت صدای هود آشپزخانه توضیح داده و راهکار‌هایی را برای آن ارائه دهیم.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *