دانستنی ها

چگونه یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟

داشتن آشپزخانه مدرن

داشتن یک آشپزخانه مدرن و شیک آرزوی هر زن و مرد خانه داری است که به زندگی و نیازهایش اهمتی می‌دهد. اما کسانی که مایل‌اند یک آشپزخانه زیبا با دکوراسیون خاص داشته باشند فکر می‌کنند این کار به هزینه و خیلی زیادی احتیاج دارد. اما برای محقق ساختن این امر مقداری خلاقیت، ایده مناسب و اعمال تغییرات کوچک اما کاربردی کافی است.

با توجه به اینکه آشپزخانه قلب یک منزل است فضای عمومی آن از اهمیت بالایی در دکوراسیون منزل برخوردار است، عناصر زیبایی شناختی و تزئینی باید با دقت زیادی انتخاب شوند.

القای حس زیبایی و کاربردی بودن آشپزخانه باعث می‌شود خودتان حس بهتری داشته باشید و راحت‌تر در فضای آشپزخانه مشغول شوید. اما به منظور ایجاد یک دکوراسیون مدرن و زیبا در آشپزخانه باید از اصول متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید.

در ادامه به برخی از ترفندهایی که به شما کمک می‌کند یک آشپزخانه مدرن داشته باشید اشاره می‌کنیم.

سینک روکار 151SP

مشاهده کنید: خرید سینک اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

ترفندهای کاربردی برای ایجاد آشپزخانه مدرن

استفاده از قفسه و شلف

یکی از بهترین راهکارها برای مدرن کردن فضای آشپزخانه استفاده از قفسه و شلف است. این قفسه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند اجزای خاصی در دکوراسیون به نظر برسند، می‌توانند باعث نظم بخشیدن و بهینه سازی از فضای آشپزخانه شوند. در واقع می‌توان وسایل زیادی را در این شلف و قفسه‌ها جا داد و به همین خاطر فضاهای بی استفاده‌ نیز کارایی پیدا می‌کنند. بنابراین کسانی که آشپزخانه‌های کوچک دارند و نگران دکوراسیون آن هستند حتماً باید این قفسه‌ها را مد نظر قرار دهند.

قفسه آشپزخانه

تناسب داشتن رنگ‌ها

یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های آشپزخانه مدرن که هر کسی با آن آشناست، تناسب رنگ‌های موجود در آن است. رنگ های به کار رفته در بخش‌های مختلف آشپزخانه باید با هم هماهنگ باشند.

برای القای زیبایی بصری و نکته سنج بودن، رنگ دیوارها، کابینت‌ها، اجزا و وسایل آشپزخانه و حتی تزئینات جزئی آن باید از تناسب و هارمونی برخوردار باشند.

البته کیفیت و تناسب رنگ‌ها در دکوراسیون تمام بخش‌های منزل نقش دارد اما به دلیل پرکاربردن بودن آشپزخانه و اینکه این فضا کمی شلوغ‌تر است، باید از این عنصر به خوبی استفاده کرد. به این منظور باید رنگ قسمت‌های مختلفی که ذکر کردیم را متوازن کنید و از تضادها و تشابه‌ها استفاده کنید.

نصب پرده و استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از پرده‌های جذاب و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه یکی دیگر از اصولی است که برای داشتن آشپزخانه شیک لازم است. در واقع پنجره آشپزخانه باید از پرده‌های جذاب بهره ببرد و ترکیب نور و پرده را به خوبی به نمایش بگذارد. یکی از کارهایی که امروزه برای زیبایی پنجره به کار می‌رود استفاده از پرده‌های ریلی و زیبا است که ظاهری خاص به دکوراسیون می‌بخشند. شایسته ذکر است که طرح و رنگ پرده نیز باید با آشپزخانه هماهنگ باشد.
علاوه بر پرده، کاغذ دیواری نیز باید علاوه بر زیبایی با دکوراسیون هماهنگ باشد. نکته مهمی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید مد نظر قرار دهید این است که طرح کاغذ دیواری آشپزخانه علاوه بر دکوراسیون آشپزخانه باید با پذیرایی نیز هماهنگ باشد.

نصب پرده آشپزخانه

نورپردازی جذاب

تقریبا کسی نیست که به اهمیت نورپردازی در داشتن یک آشپزخانه مدرن آگاه نباشد. تلفیق نورپردازی‌های جذاب و رنگ‌های خاص و منحصر به فرد باعث می‌شود فضایی خیره کننده در آشپزخانه ایجاد شود که توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. نورپردازی علاوه بر اینکه فضای منزل را زیبا می‌کند، می‌تواند محیط را گرم و صمیمانه نشان دهد.
برای کارآمد کردن نورپردازی آشپزخانه و مدرن جلوه دادن آن باید از ابزارهای مناسبی برای این کار استفاده کرد. استفاده از لامپ‌های مخصوص که هم نور خوبی دارند و هم به خوبی آن را پخش می‌کنند بسیار ایده‌آل است. توصیه ما این است که از تاریک جلوه دادن آشپزخانه مثل کافه‌ها خودداری کنید.

اجاق گاز مبله فردار M2-W

مشاهده کنید: قیمت اجاق گاز اخوان در تهران با ارائه ضمانت کالا

منظم کردن وسایل آشپزخانه

نظم در آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عناصر مدرن کردن آشپزخانه است. در واقع اولین چیزی که از آشپزخانه مدرن به نظر می‌رسد نظم و ترتیبی است که در چیدمان وسایل وجود دارد. به این منظور می‌توان از شلف و کشوهایی که قبلاً به آنها اشاره کردیم استفاده کرد.

علاوه بر این با شخصی سازی کردن کابینت‌ها و استفاده از ابزارهای توکار این نظم را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهید.

داشتن نظم در چیدمان آشپزخانه علاوه بر اینکه زیبایی آن را دو چندان می‌کند، دسترسی به وسایل را نیز راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

منظم نگه داشتن وسایل آشپزخانه

جلوگیری از شلوغ شدن فضای آشپزخانه

زمانی که با یک اشپزخانه شلوغ که از نظر بصری به هم ریخته به نظر می‌رسد، حتی اگر منظم باشد مدرن بودن آشپزخانه را تلقی نمی‌کند. یک آشپزخانه مدرن از ابزارهای مینیمال بهره می‌برد که در عین سادگی و خلوت بودن، زیبایی را نیز به همراه دارد. این ویژگی به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی بسیار حائز اهمیت است.

به این منظور باید به جای استفاده از وسایل دکوری و تزئینات بیهوده و شلوغ، از تزئینات ساده مثل گلدان یا شمع‌های تزئینی استفاده کنید. استفاده از گیاهان در فضای آشپزخانه تاثیر بی‌نظیری در جلوه منزل دارد. ضمناً باید محل کاملاً مشخص و مناسبی را برای هر وسیله انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از آویزهای دیواری برای نگهداری، طبقه بندی و مرتب نگه داشتن ظروف و وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

علاوه بر این با شخصی سازی کردن کابینت‌ها و استفاده از ابزارهای توکار این نظم را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهید.

داشتن نظم در چیدمان آشپزخانه علاوه بر اینکه زیبایی آن را دو چندان می‌کند، دسترسی به وسایل را نیز راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

ترفندهای کاربردی برای ایجاد آشپزخانه مدرن

برای اینکه یک آشپزخانه مدرن داشته باشید لازم است از خلاقیت خودتان هم استفاده کنید و تا حدودی دکوراسیون را شخصی سازی کنید. در واقع ایده‌های جالبی که ممکن است برای چیدمان آشپزخانه به ذهنتان برسد، می‌توانند مدرن بودن آشپزخانه را القا کنند. در ادامه پیشنهادهایی را به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن ایده‌های خود را بسازید.

1. از صندلی و میز برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید
صندلی و میزهای شیک در آشپزخانه می‌توانند یک دکوراسیون مدرن را القا کنند. در واقع اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید بهترین وسایلی که می‌توانید از انها استفاده کنید میز و صندلی‌های شیک است. در آشپزخانه‌های مدرن معمولاً از میز و صندلی‌های چوبی با طرح‌های کلاسیک استفاده می‌شود اما می‌توانید طبق سلیقه خودتان از هر نوع میز و صندلی دیگری نیز استفاده کنید.
2. کمی زرق و برق به آشپزخانه‌تان بدهید
استفاده از برخی تزئینات و وسایلی که زرق و برق خوبی دارند می‌تواند ایده منحصر به فردی باشد. شما می‌توانید از لوسترها درخشان در کنار ظروف و تزئینات مسی استفاده کنید تا بازتاب نور در آشپزخانه شیک بودن را به بیننده القا کند. همچنین می‌توانید از وسایل و کابینت‌های سلطنتی استفاده کنید که زیباتر به نظر می‌رسند. البته در استفاده از وسایل تزئینی به خصوص وسایلی که درخشان هستند نباید زیاده روی کرد.
3. استفاده از لامپ‌های آویزی در یک آشپزخانه مدرن
اگر مایل نیستید از لوستر برای آشپزخانه تان استفاده کنید، می‌توانید لامپ‌های آویزی تهیه کنید که اتفاقاً فضای آشپزخانه را شخصی سازی هم می‌کنند. همانطور که قبلاً هم گفتیم نورپردازی نقش مستقیمی در زیبایی یک آشپزخانه مدرن دارد که این نقش با استفاده از این لامپ‌ها پررنگ‌تر هم می‌شوند.
4. از وسایل مدرن استفاده کنید
یکی از اصلی‌ترین راه حل‌ها برای ساختن یک دکوراسیون مدرن در آشپزخانه، استفاده از وسایل مدرن است. اگر قصد دارید مبلمان و وسایل آشپزخانه را خریداری کنید، سعی کنید از وسایل مدرن استفاده کنید. لوازم خانگی ارزان قیمت و مدرن را می‌توانید از نمایندگی سازه کالا تهیه کنید و از تاثیر شگفت‌انگیزی که بر دکوراسیون دارند، لذت ببرید. فرش آشپزخانه، یخچال، اجاق گاز و وسایل جزئی را به صورت هماهنگ و مدرن تهیه کنید.
5. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آشپزخانه مدرن، استفاده از رنگ‌های ساده اما زیبا است. البته می‌توان از رنگ‌های خاصی مثل صورتی و یا حتی زرد نیز برای تزئین آشپزخانه استفاده کرد اما این کار را کمی سخت می‌کند. از کانتراست میان رنگ‌ها در طراحی آشپزخانه استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های طوسی، سفید و مشکی یک راه عالی برای ساختن آشپزخانه مدرن است.

سخن پایانی

برای اینکه یک آشپزخانه مدرن داشته باشید باید به دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بدهید و از خلاقیتتان در کنار نکاتی که ذکر کردیم استفاده کنید. اما این کار به تجهیزاتی نیز نیاز دارد که این تجهیزات همان وسایل آشپزخانه است. وسایل آشپزخانه باید کاربردی، زیبا و با دوام باشند تا حس مطمئن بودن را به آشپزخانه ببخشند. به این منظور توصیه می‌کنیم برای کسب مشاوره رایگان با شماره تماس نمایندگی سازه کالا تماس حاصل فرمایید و از خدمات منحصر به فرد ما بهره ببرید. اگر به دنبال تزئین سرویس بهداشتی هستید بر روی لینک کلیک کنید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *