مقالات سینک

6 اکسسوری مهم در کنار سینک ظرفشویی

فرق سینک کورین با گرانیتی

نمی توان بین سینک کورین و گرانیتی یکی را بر دیگری برتری داد. هرکدام از این متریال ها ویژگی های خاص خود را دارند. مزایا و معایب هرکدام از سینک های گرانیتی و یا کورین سبب می گردد تا متقاضیان متناسب با نیاز، سلیقه، نحوه نگهداری و بودجه از هرکدام از این سینک ها استفاده کنند.

سینک روکار 151SP

 

مشاهده کنید: قیمت سینک اخوان با تخفیف از نمایندگی با ارائه ضمانت نامه

سینک کورین و گرانیت

کورین سنگ مصنوعی است که در کارخانه ها تولید می شود. ترکیبات کورین شامل اکرلیک، اپوکسید و پلی استر است. این مواد با انواع رنگدانه ها ترکیب شده و در قالب هایی که اندازه استاندارد دارند ریخته می شود تا سنگ مصنوعی کورین پس از طی فرایندی تولید شود.
سنگ گرانیت سنگی آذرین و طبیعی است. از دل معادن و زمین این سنگ استخراج می شود و در نهایت در کارخانه برش خورده و به اندازه های مورد نظر تقسیم می شود.
علاوه بر تفاوت اصلی بین مصنوعی بودن سنگ کورین و طبیعی بودن سنگ گرانیت، سینک تولید شده از هرکدام از این سنگ ها نیز در برخی فاکتورها با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از فاکتورهای تفاوت میان سینک کورین و گرانیت عبارتند از:

سینک کورین

زیبایی ظاهر

در سنگ مصنوعی کورین رنگدانه هایی در ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد که ظاهری شفاف تر و کریستالی تر در سینک کورین را پدید می آورد. به این خاطر طرح های سبک کورین نیز تنوع بالاتری دارند. تنوع و فراوانی رنگ و طرح در سینک گرانیتی کمتر است. لذا اگر به دنبال متریال طبیعی هستید بهتر است از سینگ گرانیتی با طرح های محدود استفاده کنید. اما اگر دنبال تنوع طرح و رنگ در آشپزخانه خود هستید بهتر است از سینک کورین استفاده شود.

مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

سینک گرانیتی که از سنگ گرانیت تشکیل شده است، مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد، حتی اگر شی داغ بر روی سنگ گرانیت قرار گیرد آسیبی بر این سینک وارد نخواهد شد. اما در برابر رطوبت و لکه مواد غذایی سینک گرانیتی مقاومت کمی داشته و اگر لکه ای بر آن قرار گیرد و به سرعت پاک نشود، این لکه ماندگار خواهد شد. در این مقایسه سینک طرح کورین در برابر آب و رطوبت مقاومت زیادی دارد اما در برابر مقاومت در برابر حرارت سینک کورین مقاومت کمتری از خون نشان خواهد داد.

سینک گرانیتی

مراقبت و تمیز کردن

شستشو و نظافت در سینک های کورین ساده تر است. به دلیل سطح صاف و صیقلی اگر لکه ای بر آن ها ایجاد شود با یک دستمال مرطوب به راحتی لکه از بین می رود. اغلب سینک های کورین را به سینک های بهداشتی و آنتی باکتریال می شناسند.
سینک های گرانیتی به دلیلی طبیعی بودن سنگ آن ها مقداری خلل و فرج داشته و کاملاً صاف و صیقلی نیستند، لذا در مقایسه با سینک کورین شستشوی دشوارتری دارند.

دوام سینک و استحکام آن

سینک های کورین در برخورد با اشیای زبر آسیب دیده و دچار خط و خش می شود و این امر از زیبایی سینک کاسته و به مرور زمان سطح نازیبایی را فراهم خواهد آورد. البته تمامی خط و خطوط احتمالی ایجاد شده بر سینک کورین با پولیشی ساده از بین می رود.

در مقابل سینک گرانیتی مقاومت بسیار بالاتری در برابر خط و خش از خود نشان می دهد اما در برابر ضربات احتمالی احتمال شکنندگی بالاتری دارد. سینک کورین دچار خط و خش شده اما با پولیش از بین می رود، در عوض در مقابل ضربه نسبت به سینک گرانیتی مقاوم تر است.

طول عمر

طول عمر سینک گرانیتی بسیار بیشتر از سینک کورین است. طول عمر سینک گرانیتی را 50 سال و طول عمر سینک کورین را 30 سال تخمین می زنند.

مقاومت در برابر مواد اسیدی

سینک کورین در برابر مواد اسدی چون آبلیمو، سرکه و … مقاومت بالایی نشان داده و دچار تغییر رنگ نمی شود. اما سینک گرانیتی در برابر محیط اسیدی مقاومت کمتری داشته برای همین توصیه می کنند تا اگر از سینک گرانیتی استفاده می کنید حتماً بعد از استفاده از مواد اسیدی چون آبلیمو آن را به خوبی بشویید و از باقی ماندن مواد اسیدی بر آن جداً خودداری کنید.

سینک کورین

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی سینک کورین راحت تر است. چون کورین نرم تر و انعطاف پذیر تر است و راحت تر نصب و راه اندازی می شود. اما سنگ گرانیت به دلیل وزن بیشتر سخت تر برش خورده و نصب می شود.

نگهداری

نگهداری از سینک کورین راحت تر است. به خصوص اگر در تولید سینک کورین از مواد اولیه باکیفیت تری استفاده شده باشد، نگهداری از سینک کورین راحت تر است و با گذشت زمان شفافیت بیشتری خواهد داشت.

هزینه

هزینه سینک کورین از سینک گرانیتی کمتر است. سنگ کورین سنگ مصنوعی است که تنوع و طرح زیادی دارند و در نقاط مختلف دنیا تولید می شوند حال آنکه سینک گرانیتی گران تر هستند، به دلیل اینکه گرانیت از معادن استخراج شده، طبیعی است و حجم و میزان آن محدود است.

سینک روکار 151SP

 

مشاهده کنید: خرید سینک توکار اخوان با تخفیف ویژه در فروشگاه سازه کالا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *